| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Asker <3
Alder: 16
|
Hei
![]() Jeg vet at størrelsen er 80*40 ... men atte jeg har et 60 liters aquarium stående oppe på loftet. Et heeeelt vanlig 60 liters aquarium. Er det noen som vet ca. lengden og bredden på disse? Hvis det er stort nok så slipper man å kjøpe nytt terra? ![]() Vurderer å skaffe meg leopard gecko da disse er super fantastiske dyr! Blir superhappy for svar!
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Takk for raskt svar : )
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Jeg får sikkert pepper for å skrive dette men...
Sikker på at du burde skaffe deg en leopardgecko? Ser at du er..15 år,så du kommer vel til å bruke mye tid på venninder,shopping,gutter og festing,om du er av den typen? En leopardgecko krever at du bruker god tid på den om du vil ha den tam,og det kreves at du fjerner avføring,forer og skifter vann osv hver dag. +fukting av fuktbokserNår jeg var femten klarte jeg ikke en gang å ta vare på katten i hus,og jeg mista interessen for hester,noe som jeg har brent for siden jeg lærte å gå. Det er jo min erfaring da,jeg kan jo ikke dømme deg på noen som helst måte,selvfølgelig...! Men vær sikker på om du kan ha og er i stand til å eie en leopardgecko^^ Jeg beklager om du føler at dette er rakkende,det er i allefall ikke meningen. Et terra på 60x50,80x40,osv i de målene burde være passende
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Ikke bruk et akvarie.! (et 60 liters er altfor lite uansett)
Kjøp heller et terrarie, slik at det blir skikkelig lufting. Skal man ha reptiler, bør de få så optimale forhold som mulig. Med et terrarie, får du nettingtopp, og dører. Les litt om leopardgeckoen, så ser du at disse trenger mye forskjellig. Som varmelampe, UVlys, fukthule, kalk og vitaminer. Reptiler er dyr som lever i laaaang tid, og som krever mye av eieren. Sett deg og les noen forskjellige bøker om de, hva de trenger og hvor de kommer fra. Så kan du vurdere om reptiler er noe for deg. Finner du da ut at det er dyr du likevel vil ha, så begynn å spar så du får kjøpt et skikkelig terrarie. man trenger ikke å kjøpe et dyr umiddelbart. Spar opp og kjøp alt utstyret først, og sett opp terraet slik du vil ha det. Og så kan du kjøpe dyret. |
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Kjøp ett større terra og sett i gang^^
Har holdt en del arter, greid å avlet på en del arter, hatt tid til venner og en hel andre ting, siden jeg var 13. Bare ikke glem at du har gekkoen, når du først har skaffet den.. Det er lett sånn, man vil ha, man vil ha.. Så kan det gå noen uker, så glemmer man det. Alle er vel ikke sånn, men greit å ha det i baktankene. For det er jo sant som ederlezi skriver.. du er bare 15, så det kan fort bli mye festing og andre ting.
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 27
Meldinger: 63
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
100x50x50 er perfekt storrelse jeg,skjonner ikke hvorfor folk skal ha saa veldig smaa terrarier
til dyra sine.Det samme synes jeg gjeller boa constrictor folk bare handler i vei,men det de selfolgelig ikke temker paa er at de kan bli opptil 3meter..... Synes ikke alle fortjener aa eie en reptil fordi mange bare setter inn en plante,avispapir og en gren og det synes jeg ikke de fortjener! Var ikke direkte til deg chile- carmen assa. Bra du spor for du kjoper deg ![]() Snakket mest hva folk ellers gjor. |
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Skjønner ikke helt at man henger seg så masse opp i alder.
Veit om flere oppdrettere som ikke liker å selge til kjøpere under 20 år,,Nå hva synes dere under 20 om det ![]() Jeg solgte en leo bebis til en søt liten jente her inne som den gangen bare var14- 15 år eller noe sånt. Følte ikke at det var noe galt med det. Hun hadde med mamman sin da vi møttes å var veldig flink å engasjert ![]() Vi må huske at folk er forskjellig i alle aldre. Om trådstarter kjøper seg en leo nå å velger å selge den om noen år så ser ikke jeg helt problemet med det. DET trådstarter burde å gjøre er å sette seg inn i hva leosen trenger for å ha det bra. Terra,lys,varme,vitaminer/calcium,hva slags mat osv osv |
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Reptiler er et dyr jeg har hatt interessen for leenge. første gang jeg holdt en liten krokodille i en dyrehage i syden ble jeg helt forelsket og har hatt interessen for reptiler siden.
Skjønner det ederlezi sier. da mange på min alder tenker på det. Men jeg er ikke sånn. Det å skaffe meg en leopard gecko er ikke noe som plutserlig har falt meg inn nå i det siste. Har vært heelt forelsket i disse i ett og ett halvt år nå, der jeg har lest masse. Jeg vet hva de trenger av stell... Visste vel egentlig at aquariumet var for lite, men hvis det ikke hadde vært det, hadde det jo bare vært helt topp ( + lettere å overtale foreldre da det blir billigere å kjøpe.) hadde da byttet ut toppen med sånn, gitter for luft.Men selv om jeg har lest masse, så syntes jeg alle reptil-fansene her inne har vært til kjempe stor hjelp og jeg har fått masse råd og tips ( som jeg selvfølgelig setter kjempe stor pris på!)
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| P. regalis - for stort terra, hvor skadelig er det? | G_Rosea | Taranteller | 14 | 16-06-2010 09:06 |
| Hvor mye spiser en Leopard Gecko i uka? | Grønn | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 06-10-2009 21:17 |
| Terra for leopard gecko? | benji | Terrarier | 11 | 05-06-2008 20:20 |
| Leopard Gecko Terra : D | Mathias Woodss | Prosjektspørsmål | 13 | 29-04-2008 08:11 |
| Hvor stort terra? | neED2k | Snoker | 4 | 26-09-2007 08:50 |