"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Slanger, øgler og skilpadder Utstyr hvor stort terra til leopard gecko?

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Stengt tråd

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-07-2010, 23:42   #1
Reptilfreak

chile-carmen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Asker <3
Alder: 16
Meldinger: 44
Blog Entries: 17
Standard hvor stort terra til leopard gecko?

Hei

Jeg vet at størrelsen er 80*40 ... men atte jeg har et 60 liters aquarium stående oppe på loftet. Et heeeelt vanlig 60 liters aquarium. Er det noen som vet ca. lengden og bredden på disse? Hvis det er stort nok så slipper man å kjøpe nytt terra?

Vurderer å skaffe meg leopard gecko da disse er super fantastiske dyr!

Blir superhappy for svar!
Gammel 30-07-2010, 00:15   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av chile-carmen Vis post
Er det noen som vet ca. lengden og bredden på disse? Hvis det er stort nok så slipper man å kjøpe nytt terra?
Letteste for alle er vel om du spør en voksen om å måle det for deg.

Jeg tror det blir litt i minste laget..
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 30-07-2010, 00:20   #3
Reptilfreak

chile-carmen sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Letteste for alle er vel om du spør en voksen om å måle det for deg.

Jeg tror det blir litt i minste laget..
Tenkte det, at det ble litt kort. Grunnen til at jeg spør er fordi det ligger laaaaaaaaaaangt inne på loftet. og hakke muligheten til å dra det frem (enda). -.-

Takk for raskt svar : )
Gammel 30-07-2010, 03:34   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Jeg får sikkert pepper for å skrive dette men... Sikker på at du burde skaffe deg en leopardgecko? Ser at du er..15 år,så du kommer vel til å bruke mye tid på venninder,shopping,gutter og festing,om du er av den typen? En leopardgecko krever at du bruker god tid på den om du vil ha den tam,og det kreves at du fjerner avføring,forer og skifter vann osv hver dag. +fukting av fuktbokser
Når jeg var femten klarte jeg ikke en gang å ta vare på katten i hus,og jeg mista interessen for hester,noe som jeg har brent for siden jeg lærte å gå. Det er jo min erfaring da,jeg kan jo ikke dømme deg på noen som helst måte,selvfølgelig...! Men vær sikker på om du kan ha og er i stand til å eie en leopardgecko^^
Jeg beklager om du føler at dette er rakkende,det er i allefall ikke meningen.

Et terra på 60x50,80x40,osv i de målene burde være passende
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 30-07-2010, 05:13   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Ikke bruk et akvarie.! (et 60 liters er altfor lite uansett)

Kjøp heller et terrarie, slik at det blir skikkelig lufting.

Skal man ha reptiler, bør de få så optimale forhold som mulig. Med et terrarie, får du nettingtopp, og dører.
Les litt om leopardgeckoen, så ser du at disse trenger mye forskjellig. Som varmelampe, UVlys, fukthule, kalk og vitaminer.

Reptiler er dyr som lever i laaaang tid, og som krever mye av eieren. Sett deg og les noen forskjellige bøker om de, hva de trenger og hvor de kommer fra. Så kan du vurdere om reptiler er noe for deg.
Finner du da ut at det er dyr du likevel vil ha, så begynn å spar så du får kjøpt et skikkelig terrarie. man trenger ikke å kjøpe et dyr umiddelbart. Spar opp og kjøp alt utstyret først, og sett opp terraet slik du vil ha det. Og så kan du kjøpe dyret.
Lailande er offline  
Gammel 30-07-2010, 10:01   #6
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Kjøp ett større terra og sett i gang^^
Har holdt en del arter, greid å avlet på en del arter, hatt tid til venner og en hel andre ting, siden jeg var 13. Bare ikke glem at du har gekkoen, når du først har skaffet den.. Det er lett sånn, man vil ha, man vil ha.. Så kan det gå noen uker, så glemmer man det. Alle er vel ikke sånn, men greit å ha det i baktankene. For det er jo sant som ederlezi skriver.. du er bare 15, så det kan fort bli mye festing og andre ting.
mr-repti er offline  
Gammel 30-07-2010, 10:30   #7
Reptilfreak

espennl sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 27
Meldinger: 63
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ederlezi Vis post
Jeg får sikkert pepper for å skrive dette men... Sikker på at du burde skaffe deg en leopardgecko? Ser at du er..15 år,så du kommer vel til å bruke mye tid på venninder,shopping,gutter og festing,om du er av den typen? En leopardgecko krever at du bruker god tid på den om du vil ha den tam,og det kreves at du fjerner avføring,forer og skifter vann osv hver dag. +fukting av fuktbokser
Når jeg var femten klarte jeg ikke en gang å ta vare på katten i hus,og jeg mista interessen for hester,noe som jeg har brent for siden jeg lærte å gå. Det er jo min erfaring da,jeg kan jo ikke dømme deg på noen som helst måte,selvfølgelig...! Men vær sikker på om du kan ha og er i stand til å eie en leopardgecko^^
Jeg beklager om du føler at dette er rakkende,det er i allefall ikke meningen.

Et terra på 60x50,80x40,osv i de målene burde være passende
Ikke for å være sær her heller. Men jeg er lei av at folk sier til andre at shopping og gutter kan hindre ivaretakelse av en leopardgekko. På slutten av innlegget skriver du jo det som er viktig for trådstarter. Vær sikker på at du kan ha, og er i stand til å ta vare på en leopardgekko. Du vil ha mye tid til å gjøre andre ting også, men husk samtidig at det kreves mye ansvar å ha et kjærledyr, og spesielt et som har slike spesielle krav. Et spesielt krav er muligens å skaffe et terrarie i stedet for et akvarium. Så kjør på dersom du er sikker på at du er klar for å skaffe deg en leopardgekko!
espennl er offline  
Gammel 30-07-2010, 11:23   #8
Reptilfreak

Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

100x50x50 er perfekt storrelse jeg,skjonner ikke hvorfor folk skal ha saa veldig smaa terrarier
til dyra sine.Det samme synes jeg gjeller boa constrictor folk bare handler i vei,men det de
selfolgelig ikke temker paa er at de kan bli opptil 3meter..... Synes ikke alle fortjener aa eie
en reptil fordi mange bare setter inn en plante,avispapir og en gren og det synes jeg ikke de
fortjener!

Var ikke direkte til deg chile- carmen assa.
Bra du spor for du kjoper deg
Snakket mest hva folk ellers gjor.
skilpaddgutten er offline  
Gammel 30-07-2010, 15:29   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,672
Standard

Skjønner ikke helt at man henger seg så masse opp i alder.
Veit om flere oppdrettere som ikke liker å selge til kjøpere under 20 år,,Nå hva synes dere under 20 om det
Jeg solgte en leo bebis til en søt liten jente her inne som den gangen bare var14- 15 år eller noe sånt. Følte ikke at det var noe galt med det. Hun hadde med mamman sin da vi møttes å var veldig flink å engasjert
Vi må huske at folk er forskjellig i alle aldre.
Om trådstarter kjøper seg en leo nå å velger å selge den om noen år så ser ikke jeg helt problemet med det.
DET trådstarter burde å gjøre er å sette seg inn i hva leosen trenger for å ha det bra. Terra,lys,varme,vitaminer/calcium,hva slags mat osv osv
leo77 er offline  
Gammel 30-07-2010, 19:23   #10
Reptilfreak

chile-carmen sin avatar

Standard

Reptiler er et dyr jeg har hatt interessen for leenge. første gang jeg holdt en liten krokodille i en dyrehage i syden ble jeg helt forelsket og har hatt interessen for reptiler siden.

Skjønner det ederlezi sier. da mange på min alder tenker på det. Men jeg er ikke sånn. Det å skaffe meg en leopard gecko er ikke noe som plutserlig har falt meg inn nå i det siste. Har vært heelt forelsket i disse i ett og ett halvt år nå, der jeg har lest masse. Jeg vet hva de trenger av stell...

Visste vel egentlig at aquariumet var for lite, men hvis det ikke hadde vært det, hadde det jo bare vært helt topp ( + lettere å overtale foreldre da det blir billigere å kjøpe.) hadde da byttet ut toppen med sånn, gitter for luft.

Men selv om jeg har lest masse, så syntes jeg alle reptil-fansene her inne har vært til kjempe stor hjelp og jeg har fått masse råd og tips ( som jeg selvfølgelig setter kjempe stor pris på!)
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
P. regalis - for stort terra, hvor skadelig er det? G_Rosea Taranteller 14 16-06-2010 09:06
Hvor mye spiser en Leopard Gecko i uka? Grønn Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 06-10-2009 21:17
Terra for leopard gecko? benji Terrarier 11 05-06-2008 20:20
Leopard Gecko Terra : D Mathias Woodss Prosjektspørsmål 13 29-04-2008 08:11
Hvor stort terra? neED2k Snoker 4 26-09-2007 08:50

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:43.