| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Vigra (Møre og Romsdal)
|
Jeg og min samboer reddet en slange fra å drukne i et basseng hvor den ikke kom seg opp (ventet en stund for å se om han kom seg opp, han prøvde tydelig men klarte det ikke) i Hellas, Zakynthos. Her legger jeg ved noen bilder for å se om noen av dere kan fortelle meg hvilken type slange dette er? Jeg tipper han var rundt en meter lang.
![]()
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
ser ingen bilder her.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Legger ved to linker til bloggen min, så får dere se bilder av slangen der. På den øverste linken ser dere kroppen, og på det nederste bildet ser dere hodet:
Jeg er ikke redd, nei (Lizbeth Osnes) Dagen i dag, og bilder av en slange vi reddet (Lizbeth Osnes) Holder på å lage et større innlegg om denne redningen vår, så når det ligger ute på bloggen slenger jeg linken inn hit. I alle fall en nydelig slange
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Det ser ut til å være en Europeisk Rottesnok av ett eller annet slag, fra fra arten Elaphe
![]() Men er ikke helt sikker ![]() Kraissy
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Det er en firelinjet rottesnok (Elaphe quatuorlineata)
Mvh Kriss |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Aahaa
Stilig da =) Den var i alle fall nydelig, syns dere ikke? Blir den noe større, eller er dette voksenstørrelsen dens?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Hei, nei den kan bli opptil 2 meter. Man hører av og til om individer som har blitt lengere en det, men det hører til sjeldenhetene. Det er en dagaktiv, bakkelevende snok, så den var nok ute på firfisle eller gnager jakt da den havnet i bassenget. Godt du var der og fikk reddet den opp da.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken slange så jeg? | Asama | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 12-07-2009 21:34 |
| Noen som vet hvilken slange dette er? | jonnybrun | Slanger | 11 | 05-05-2009 18:59 |
| Hvilken slange har du? | Løven31 | Snoker | 0 | 20-01-2008 15:37 |