"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-05-2010, 11:43   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 18
Standard Leopard gecko følsom på lyd?

ER leopard gecko føl som på lyd? høy lyd med suwoofer osv?
Arfus er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 19:54   #2
Reptilfreak

ChrisV sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Toten
Alder: 22
Meldinger: 35
Standard

Jeg vet ikke hvor godt dem hører men dem føler jo vibrasjonene så det beste er om dem får være på et rolig sted så dem slipper unødig stress.
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 11:47   #3
Junior Member

Medlem siden: May 2011
Sted: vest agder
Meldinger: 11
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ChrisV Vis post
Jeg vet ikke hvor godt dem hører men dem føler jo vibrasjonene så det beste er om dem får være på et rolig sted så dem slipper unødig stress.

jeg er en som er utrolig glad i bass og har desverre KUN mulighet til og ha gekkoen på mitt rom når jeg anskaffer, noen som kan gi et grundigere svar?
emzoni er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 12:16   #4
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Kjøp deg trådløse gode hodetelefoner som du kobler til anlegget. Da får du bra lyd, og slipper samtidig å plage eventuelle andre dyr og mennesker i huset....
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 12:34   #5
Junior Member

Sted: vest agder
Meldinger: 11
Standard

huff og huff.. dette blir dyrt, gekko terrarie, lyd varsom haha jeg kommer nok ikke til og ha mange feriepenger som 16åring

på den andre side er det fin måte og være uten alkohol og andre unødvendige ting..
emzoni er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 14:30   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Lyd i frekvensene en subwoofer eller et basselement gir forårsaker viberasjoner. Disse viberasjonene vil forplante seg inn i terrariet og stresse leopardgekkoen din.

Stress kan føre til apati, matvegring, sykdom og i verste fall død for et reptil og andre dyr.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-05-2011, 14:40   #7
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emzoni Vis post
jeg er en som er utrolig glad i bass og har desverre KUN mulighet til og ha gekkoen på mitt rom når jeg anskaffer, noen som kan gi et grundigere svar?
Høy lyd og spesielt bassfrekvenser skaper kraftige vibrasjoner som vil stresse dyret ditt.
Stress kan forårsake endret adferd (skyhet), apati, spisevegring, øke mottakeligheten for sykdomer og død.

Vibrasjoner er forøvrig noe ingen dyr liker og er spesielt vare for. Faktisk vil de plukke opp vibrasjoner lenge før vi reagerer eller merker noe til det.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-07-2011, 00:53   #8
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Høy lyd og spesielt bassfrekvenser skaper kraftige vibrasjoner som vil stresse dyret ditt.
Stress kan forårsake endret adferd (skyhet), apati, spisevegring, øke mottakeligheten for sykdomer og død.

Vibrasjoner er forøvrig noe ingen dyr liker og er spesielt vare for. Faktisk vil de plukke opp vibrasjoner lenge før vi reagerer eller merker noe til det.

Snakket med leo77(?) og sporte om en sub ville være noe problem for leosene mine, og det ville ikke det så lenge ikke terrariumet ''hoppet'' / at det var ekstremt voldsomt. i mitt tilfelle skal subben stå 3 meter unna terrariet, og terrariet skal stå på gummiføtter + ett eller annet som tar for vibrasjonene. Ser ikke ut til at mine lider på noen måter
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-07-2011, 03:19   #9
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Vibrasjoner som oppstår fra en sub trenger ikke spre seg via gulvet.. Har du en skikkelig sub og spiller litt høyt vil du merke trykket i kroppen. Dette vil også reptilene kjenne, selv gjennom terrariet. Gummiføttene vil kun ta vibrasjoner fra gulvet, men ikke fra resten av rommet.

Hvor mye vibrasjoner du får fra subben kommer selvfølgelig an på hvor høyt og hvor dypt subben din kan spille. Hos meg kjenner du trykket i kroppen om jeg klemmer litt til..

Sist endret av Frogger; 12-07-2011 kl 03:35.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-07-2011, 15:39   #10
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Vibrasjoner som oppstår fra en sub trenger ikke spre seg via gulvet.. Har du en skikkelig sub og spiller litt høyt vil du merke trykket i kroppen. Dette vil også reptilene kjenne, selv gjennom terrariet. Gummiføttene vil kun ta vibrasjoner fra gulvet, men ikke fra resten av rommet.

Hvor mye vibrasjoner du får fra subben kommer selvfølgelig an på hvor høyt og hvor dypt subben din kan spille. Hos meg kjenner du trykket i kroppen om jeg klemmer litt til..
Ja, såklart. Skal ha en rimelig grei sub, men skal ikke spilles så veldig høyt. Kunn for gjøre det litt bedre og se film Skal ikke være så den kjennes godt i kroppen
Reptils er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
uv lys til leopard gecko Piloten Utstyr 24 03-01-2011 11:16
Leopard Gecko. eLx Slanger, øgler og skilpadder 8 13-12-2009 13:48
Leopard Gecko Mathias Woodss Agamer 33 28-04-2008 18:19
Leopard Gecko. LeoGeck Leopardgekkoer og andre Eublepharis 1 13-02-2006 08:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:41.