| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
ER leopard gecko føl som på lyd? høy lyd med suwoofer osv?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Toten
Alder: 22
|
Jeg vet ikke hvor godt dem hører men dem føler jo vibrasjonene så det beste er om dem får være på et rolig sted så dem slipper unødig stress.
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2011
Sted: vest agder
|
Sitat:
jeg er en som er utrolig glad i bass og har desverre KUN mulighet til og ha gekkoen på mitt rom når jeg anskaffer, noen som kan gi et grundigere svar? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Kjøp deg trådløse gode hodetelefoner som du kobler til anlegget. Da får du bra lyd, og slipper samtidig å plage eventuelle andre dyr og mennesker i huset....
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Sted: vest agder
|
huff og huff.. dette blir dyrt, gekko terrarie, lyd varsom haha jeg kommer nok ikke til og ha mange feriepenger som 16åring
![]() på den andre side er det fin måte og være uten alkohol og andre unødvendige ting.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Lyd i frekvensene en subwoofer eller et basselement gir forårsaker viberasjoner. Disse viberasjonene vil forplante seg inn i terrariet og stresse leopardgekkoen din.
Stress kan føre til apati, matvegring, sykdom og i verste fall død for et reptil og andre dyr. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Admin
|
Sitat:
Stress kan forårsake endret adferd (skyhet), apati, spisevegring, øke mottakeligheten for sykdomer og død. Vibrasjoner er forøvrig noe ingen dyr liker og er spesielt vare for. Faktisk vil de plukke opp vibrasjoner lenge før vi reagerer eller merker noe til det. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Snakket med leo77(?) og sporte om en sub ville være noe problem for leosene mine, og det ville ikke det så lenge ikke terrariumet ''hoppet'' / at det var ekstremt voldsomt. i mitt tilfelle skal subben stå 3 meter unna terrariet, og terrariet skal stå på gummiføtter + ett eller annet som tar for vibrasjonene. Ser ikke ut til at mine lider på noen måter
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Vibrasjoner som oppstår fra en sub trenger ikke spre seg via gulvet.. Har du en skikkelig sub og spiller litt høyt vil du merke trykket i kroppen. Dette vil også reptilene kjenne, selv gjennom terrariet. Gummiføttene vil kun ta vibrasjoner fra gulvet, men ikke fra resten av rommet.
Hvor mye vibrasjoner du får fra subben kommer selvfølgelig an på hvor høyt og hvor dypt subben din kan spille. Hos meg kjenner du trykket i kroppen om jeg klemmer litt til.. Sist endret av Frogger; 12-07-2011 kl 03:35. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| uv lys til leopard gecko | Piloten | Utstyr | 24 | 03-01-2011 11:16 |
| Leopard Gecko. | eLx | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 13-12-2009 13:48 |
| Leopard Gecko | Mathias Woodss | Agamer | 33 | 28-04-2008 18:19 |
| Leopard Gecko. | LeoGeck | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 1 | 13-02-2006 08:38 |