"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-05-2010, 10:52   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 18
Standard Liten slange

ER det noen små langer som ikke er giftige? eller giftig som en tarantella liksom like giftig so me veps? som ikke trenger så stor plass?
Arfus er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 10:59   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Umm..
Jeg foreslår at du setter deg mer inn i de typiske slangene man har i fangenskap, det finnes en del care sheets på siden her blant annet du kan lese igjennom.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 11:01   #3
Reptilfreak

Busy sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
Meldinger: 130
Standard

Sjekk ut kornsnok f.eks, de er flotte, små, og greie nybegynnerslanger.
De fleste slangene skal vel ha relativt god plass da.
Busy er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 21:05   #4
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Opheodrys aestivus, eller rough green snake, kan være verdt å lese mer om.
En av mine favoritter..! Små insektsetere. Har sett arten til salgs på repti.
Uansett hva du velger; vit hva slangen krever, og ta godt vare på den!
Lykke til..!

Martink er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 21:24   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 23
Meldinger: 3
Standard

Er det en sånn en de har på reptilparken i oslo?
Stig88 er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 22:07   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Gå for noe på positivlisten, ingen vits å kjøpe en slange som aldri blir lovlig.
Gift slange burde du bare glemme, det er ikke noe for nybegynnere, det kan vel nesten diskuteres om det er noe for de med erfaring også.
Kornsnok eller ballpython er vel noe du bør titte litt på, er enkle og krever ikke alt formye plass og sist men ikke mins enkle å få tak i.
Skal du kjøpe reptiler må du på repti.net
Er du helt blank, bør du lese MYE før du bestemmer deg ikke bare se på bilder å velge den du syntes er finest.
evak er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 22:13   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Stig88 Vis post
Er det en sånn en de har på reptilparken i oslo?
nei? tror det er rødhalet racer du tenker på( de er helt grønne med blass rød hale), husker ikke det latinske navnet.
De ligner litt men spiser gnagere (og blir opp mot 2m?)
evak er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-05-2010, 00:10   #8
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Blog Entries: 12
Standard

Du har nå fått forslag om Kongepyton(som jeg har, veldig fornøyd med den arten ), kornsnok og den grønne greia der. Vil da bare legge til kongesnok og kongeboa. Denne gjengen er ganske grei å ha med å gjøre og er ikke så vanskelige å få tak i. Men som de sier: Les før du skaffer deg noe som helst. De sier ofte her inne at du må finne ut hva du vil ha, og lese deg opp til å skaffe det dyret, og ikke begynne med noe enkelt som du da har i 15 år før du skaffer det du virkelig vil ha. og mange slanger trenger forskjellige størrelser på terra. hvis du for eksempel skaffer en terra som er akkurat passe stort til en kongepyton, så kan du ikke ha en kongeboa som er kanskje mer enn en meter lenger i samme terra samtidig, så vent med å skaffe ALT utstyr til du har bestemt deg

vil også bare nevne sandboa, rosenboaer og melkesnoker. har hørt en del og lest litt om disse selv. skulle vel ikke være så altfor ille for en nybegynner, i tillegg til at de er ganske små? rett meg så fort dere kan hvis jeg tar feil.

så, du har fått forslag les deg frem og finn ut hva du vil ha, og da mener jeg, og sikkert mange andre også, at du burde lese mer enn bare et par care sheets. gjerne en hel bok om den du vil ha et reptil er ingen spontan avgjørelse å ta, så tenk deg godt om.

må også bare legge til at du burde passe på litt hvis du skaffer en kongeboa. noen individer kan bli opptil to og en halv meter, kanskje mer, mens andre kan være en og en halv meter. hvis du kjøper en unge så burde du virkelig se på foreldrene til den du har funnet interessen i.

og du er nå blitt presentert for min dårlige vane med å snakke myyyye mer enn streng tatt nødvendig når jeg først er i gang

Sist endret av Rawhin; 28-05-2010 kl 00:16. Begrunnelse: meg ikke ordladde meg ikke-dårlig....
Rawhin er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-05-2010, 04:13   #9
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

Opheodrys aestivus kan du glemme dette er en vanskelig slange art som har mye krav samt å finne en oppdretter tar sin tid også .

Av de minste pyton artene er antaresia slekten . men her er vel antaresia maculosa (flekket pyton) den som er mest trolig å finne . a.perthensis kan du også finne men da må du til danmark de ligger på ca 350€ for en unge og da må du holde på med assisted feeding the første månedene .

Av boa blir det vel sandboa som er de minste disse dukker opp på annonser på reti noen ganger.de neste blir vel boa constrictor imperator

Med anbefaler som andre har sagt å finne en art på positiv listen heller
Svar med sitat
Gammel 07-10-2010, 02:25   #10
Reptilfreak

lene_84 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Jeg bor i rogaland .
Alder: 27
Meldinger: 142
Blog Entries: 1
Red face

boaene kan mer enn 2.5 m . den ene hannen min er 2.20 . og hunnene blir mye større , og med mye mer kraftig kropp . mine er veldig tamme , finnes ikke aggresive , men som små juvenile kan de være på hogget , og noen voksne individer også , men alt i alt så er det et veldig fint kjæledyr (men plass er viktig ) de fleste blir lett tamme etterhvert som de vokser til , og har et godt lynne . kan være en god nybegynner slange , men de blir store , og noen er snillere enn andre , men sånn er det med alle dyr .selv har jeg bare gode erfaringer med kongeboa
lene_84 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hva er liten nok mat? Rawhin Taranteller og skorpioner 12 02-11-2009 17:30
Liten og stor, rød og gul Waterboy Skilpadder 7 26-05-2008 20:59
Fôr til en liten tarantella findus Taranteller 5 28-03-2008 17:27
spm. om liten slange rioth Snoker 16 15-04-2007 15:31
Liten gobit Sid Lover og regler 3 02-12-2003 01:52

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:41.