| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Sted: oschlo
|
Hallo!
Jeg har nettopp overtatt en leopardgekko. En fin kar! Han har ikke hatt fuktboks tidligere, og derfor sitter jeg med litt problemer her.. Får ikke av det gamle hammet på føttene. Har badet ham i tjue minutter, men det sitter! Fått av det aller verste, og alt fra ansiktet, så han begynner å se flott ut nå, men tærne er jeg bekymret for. Noen tips? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har prøvd. Både q-tips, fingre, og forsiktig med neglene. Mulig det bare er jeg som er fryktelig klønete, altså..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Toten
Alder: 22
|
Prøvd pinsett?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Hvis det er veldig gammelt ham og gjerne noen lag på lag, så trenger du nok mer enn et 20 min bad for å bli kvitt det. Du kan nok ikke regne med å få av alt med en gang, men litt og litt etter fortsatte bad
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Ja, jeg skulle akkurat til å skrive det samme. Funket ikke 20 min, må du nok beregne en omgang til med ca 30 min.
Leopardgekko og hamskift - Snute.net |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ålreit! Takk for tips. Var andre runde med bad sist, så venter noen dager før jeg prøver igjen. Fikk jo bort litt mer enn første gang. Hvor ofte bør jeg prøve? Han syns ikke det er fryktelig stas, akkurat, så vil ikke gjøre det for ofte.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Nå er jeg ingen ekspert, tok imot min første leopard gekko for ca 2 uker siden (den har ikke hatt det helt bra, og var utsultet). Men jeg vil anbefale deg å bade og prøve å få det av så fort som mulig, for om det blir sittende for lenge, så vil det til slutt stramme så mye at de kan miste deler av kroppen (alt etter hvor hammet sitter). Den jeg tok imot hadde også mye ham igjen på fingrene, men etter en omgang med bad, og fuktig q-tips så var det av. Så kanskje det har sittet mye lenger på din. Håper ihvertfall at du får det av veldig fort
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ja.
Lest at de kan miste både tær og andre greier. Tror hammet har vært på lenge, for han har visst aldri hatt fuktboks og er minst ti år gammel. Blir vel å prøve igjen i løpet av helga. Vil ikke plage ham HVER dag.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|