| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Sukk, den så litt værre ut enn jeg først trodde. Bare for å ta det fra starten, så er det ikke vedkommende jeg tok i mot den fra som har latt den bli slik som dette. Så jeg legger ikke ut dette for å henge ut noen. Som CamStatic var inne på i tråden "Nå er jeg LEI", så var det jeg som skulle ta imot en tynn leopardgekko. Og nå er den hjemme hos meg, i ett vannbad for å få bort hamrester på beina. Det er bare skinn og ben på denne stakkaren, men den virker forholdsvis pigg. Jeg fikk helt vondt inni meg når jeg så disse nyfødte leosene til leos77, og så titter bort på denne stakkaren..
Den spiser har jeg fått beskjed om, og det er jo ett godt tegn. Tror dere at det er fremtidsutsikter for den? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Planen fremover er å gi den det den vil ha av mat. Også å ha den på en liten plass til å begynne med, slik at jeg har mer kontroll og at den ikke blir så stresset. Den skal gå på tørkepapir, og få flere gjemmesteder og selvsagt fuktboks. Men jeg håper så inderlig at den kan overleve dette. Og en ting til, hvor gammel tror dere den er, den var jo knøttliten. Kjøpte sirisser i dag, men de er alt for store for denne. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Å herregud. Jeg har ikke ord. Begynte nesten og gråte når jeg så den.. Håper den klarer seg, og at den kom tidsnok til deg...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Huff! Den var tynn da.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Dette må være noe av det værste jeg har sett.. Ser ut som hodet veier mer enn resten kroppen til sammen.. Trist.. *krysse fingre og tær for at den blir bedre*
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Dette er en full voksen leo,kan være fra 1 år å oppover.
Tja,,spiser denne så er det uten tvil håp. Har vært borti verre tilfeller enn dette å det har endt bra. Du har sikkert fått råd av Cam,men dette er det jeg ville ha gjort. -Satt den i en liten f.eks hammarplast boks (f.eks 34x25x16 cm ) - Sette inn en fuktboks(gjemmested) - Få til riktig varme (ca 32-33) - Hiv oppi noen sirisser å la den være ifred (spiser den ikke på dagen så ta ut sirissene å hiv dem oppi igjen på natten/når lyset er slått av) -Sett gjerne inn en skål med zophpbas/melormer inne hos leosen (denne kan få stå der hele tia) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
hafff... fy, for en stakkarslig liten sak.
Helt umulig å si alder, men jeg regner med kanskje rundt 8måneder til kanskje 1 år gammel. viktig å ikke stresse han så mye, da stressede dyr har lett for å dra på seg sykdommer. Det kan jo hende at denne karen bare er utsultet, men er ellers "frisk".. Jeg ville startet å gi den mat, men kanskje ikke sjokk-fore den de første dagene. La innvollene og systemet få litt tid til å komme igang igjen, og ikke fôr han mett før det har gått noen dager. Husk å pass på at han får i seg kalsium og vitaminer, og nok væske.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Jeg har sett verre enn det der, og det har likevel gått riktig vei.
Så lenge den spiser så er et et godt tegn. Ta det rolig og ikke overfor for mye. Men hold jevn tilgang av mat, så går det nok bra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Åh, nå er jeg glad. Den viste jo så og si ikke noe interesse for melormene jeg presenterte for den igår. Men jeg har hatt en skål med melormer stående fremme hele tiden. Når jeg skulle legge meg i går, skrudde jeg av lyset, og presenterte en kalkdrysset siriss for den. Og gjett om instinktet slo inn da, sånn med en gang den så den. Og han/hun fikk tak i den med en gang, men slet med å holde den igjen, så sirissen kom seg løs. Dette gjentok seg ett par ganger, og til slutt synes jeg så synd på leosen at jeg tok å klippet sirissen i to (æsj, ja jeg er pingle, men det var ekkelt. Og så syns jeg synd på sirissen av alle ting
). Og da tok leosen å spiste begge delene av den. Og da ga jeg den en til. Så nå er det bare å kjøre på. Men jeg er så glad at den spiser, da skal vi klare dette her![]() ![]() Ellers så virker den pigg, men veldig svak. Det virker anstrengende for den å flytte på seg, så det gjør den minst mulig. Men den undersøkte boksen sin i går. Og har flyttet seg litt fra varm og kald sone. Vet ikke hvor stor boksen er. Men han/hun har nå 2 huler (en på varm og en på kald side), og så har den en fuktboks på den varmeste delen av terraet. En skål med melormer, og en drikkekilde på den kalde siden. Høres dette bra ut? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Bra jobba å så bra at den spiser.
Jeg har holdt leoser i mange år å min erfaring er at er det noe alle leoser digger så er det sirisser,så bare fyr løs med det ![]() Calcium & vitamin pulver er også viktig her men det gir du ser jeg her,,bra ![]() Etter noen runder med sirisser så vil det nok komme avføring skal du se
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||