| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 22
|
Jeg har skrevet en tråd tidligere om at jeg ikke får tak i en holder/stativ til varmelampen før lørdagen. Så nå lurer jeg på om dette er grunnen for at den lille holder seg inne i den lille hulen av høy jeg laget til han. Siden han kom i går kveld, har han ligget inne i skallet sitt. Jeg har lagt salat på fatet hans, men ingenting skjer. Jeg har også satt en lyspære til han, sånn at det varmer litt i allefall.
Er det vanlig? Jeg vet jo at de ikke er glad i og transporteres, og han ble jo kjørt et stykke. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 22
|
I dag fikk han sitt første bad og han har bæsjet, tisset, drukket litt mens han badet, spist, og utforsket, og vært litt sosial! Men det er en ting jeg lurer på! Ser ut som han har litt underbitt, og lurer på om dette er galt? Bilde:
![]() Er ikke hele tiden han ser sånn ut, når han er mer "våken" osv, da har han ikke fælt så underbitt. Jeg har jo aldri hatt skilpadde før, så må nesten høre med dere reptilfreaks. ![]()
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
gratulerer med småen
![]() vet ikke helt sikkert,men tror det er bedre med underbitt enn overbitt,du blir neppe plaget med at nebbet vokser seg for langt...så lenge han spiser bra så ![]() husk å variere en del i matveien,de blir fort sære.... paprika er godt i små biter,spes med calsium på,siden de er så saftige biter.. at skilpaddene liker varme,trenger det for å fordøye maten de spiser,og derfor er det lettere å gjøre fra seg når de får et bad...,mine ligger på skulderen ol å får varme,og er de gode varme og tørre,så er de veldig aktive,og spiser godt... de spiser aldri om de er kalde,feks om jeg tar de fra huset sitt og til matfatet...og de trenger å varme seg litt etter maten er spist... en vanlig lyspære kan funke så lenge,feks bordlampe ol...viktigste er at de er tørre og varme etter badet. ![]() og bare husk calsium og uvb lys(viktig) så vokser den fint ![]() er mye moro med skilpadder,er blitt utrolig glade i mine
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Njaaa, feilbitt kan være problematisk uansett. Så lenge den spiser uten problem går det nok fint, men ser det ut som han sliter, bør du kontakte veterinær.
Gratulerer, nydelig krabat
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skilpadden min flasser | Stayna | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 25-08-2011 14:25 |
| Hva har skjedd med skilpadden ? | MalinAngelica | Skilpadder | 10 | 11-02-2010 12:55 |
| Skilpadde Får skilpadden for mye mat? | Gizmo | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 20-10-2009 14:11 |
| Hvilken art er skilpadden min? | Dirtytree | Skilpadder | 11 | 03-09-2009 16:27 |
| Skilpadden Chili | millejinta87 | Skilpadder | 1 | 02-01-2007 10:32 |