| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2010
|
Skal man klippe klørne på gresk landskilpadde (jente) ? Hun har vanvittig lange klør, spesielt på den ene foten.. det ser litt ubehagelig ut.. Og om man skal klippe, hvor mye?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Egentlig skal man ikke klippe klør på padder, men om d er på den ene foten? kunne eventuelt samenlignet mot den andre nor du klipper.
Lys gjennom kloa først, se om du ser nerven, klipp utenfor. Et bilde av padden din hadde ikke skadet
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Jeg trodde at klør var noe man alltid skulle vedlikeholde hos alle dyr, også skillpadder
Uansett så vil det jo ikke skade å klippe den. Bare å passe på at man ikke treffer nervene som tidligere nevnt
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Hmm, jeg har aldri gjort det med mine.. Men når har jeg en en stein som de kan sole seg på i terra'et da så de kan jo slipe sine egne klør hvis de føler for det.. Men ja, du kan klippe de selv men sørg for at du ikke treffer en nerve..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gresk/Russisk Landskilpadde | Steel | Skilpadder | 12 | 29-01-2012 14:32 |
| Skilpadde Kjøp av Gresk landskilpadde | tommyee | Slanger, øgler og skilpadder | 3 | 26-11-2009 17:12 |
| Aktivitet på Gresk landskilpadde | Klumsen | Mine Herptiler | 2 | 24-08-2009 17:45 |
| Gresk landskilpadde | Ronja | Skilpadder | 17 | 11-05-2009 09:27 |
| Gresk landskilpadde | skorpy | Skilpadder | 3 | 29-01-2007 01:23 |