| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Sted: Vestfold
Alder: 36
|
Hei!
Mannen min har fått tilbud om å overta en 9 år gammel Landskilpadde, jeg vet ikke hvilken "rase" om man kaller det det i denne verden. Alt av utstyr følger med. Jeg har alltid ønsket meg skilpadde så jeg sa at gjerne for meg, og søker nå internett for informasjon om hold av skilpadde. Men som den lovlydige "lille" jenta jeg er så spurte jeg jo om det var søkt om innførsel, men nei, den var smuglet inn fra Sverige. Familien her oppfyller ikke kravene fra Mattilsynet da vi har 3 hunder. Hvordan er det å ha skilpadde med hunder? Jeg regner med hundene vil være nysgjerrige, men jeg regner ikke med at en skilpadde setter igang noe jaktinnstinkt. Vi har også to gutter på 3 og 5 år, men vi har ganske strenge regler på hva som er lov å gjøre med dyr og ikke. Jeg regner med vi drar til helgen for å se på denne skilpadden. Noen med erfaring... synspunkter....noe vits å søke mattilsynet? veldig takknemlig for tilbakemeldinger
|
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Hei, velkommen til forumet, skal svare så godt jeg kan
![]() Sitat:
Vi har 3 skilpadder + en dachs og det går kjempe fint. Når skilpaddene er ute og rusler så følger hunden alltid med men gjør ikke noe spesielt, skilpaddene ser heller ikke ut til og bry seg om hunden. Sitat:
Hehe det siste jeg skrev der, føltes ikke som om det var så mye med spørsmålet og gjøre men Håper det hjalp
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jeg tror ikke det er noe vits i å kontakte mattilsynet for å få tillatelse da de som søker ofte lider av allergier og ikke har mulighet til å ha andre dyr som er lovlige, men siden dere alt har hunder så har dere ikke allergien som jeg oppfatter som grunnen til å gå til anskaffelse av skilpadde ifølge mattilsynet. Kan være jeg tar feil, men det er hvertfall slik jeg har forstått det
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|