"
Gammel 21-04-2010, 12:07   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Vestfold
Alder: 36
Meldinger: 4
Standard synspunkter?

Hei!
Mannen min har fått tilbud om å overta en 9 år gammel Landskilpadde, jeg vet ikke hvilken "rase" om man kaller det det i denne verden. Alt av utstyr følger med. Jeg har alltid ønsket meg skilpadde så jeg sa at gjerne for meg, og søker nå internett for informasjon om hold av skilpadde. Men som den lovlydige "lille" jenta jeg er så spurte jeg jo om det var søkt om innførsel, men nei, den var smuglet inn fra Sverige. Familien her oppfyller ikke kravene fra Mattilsynet da vi har 3 hunder. Hvordan er det å ha skilpadde med hunder? Jeg regner med hundene vil være nysgjerrige, men jeg regner ikke med at en skilpadde setter igang noe jaktinnstinkt. Vi har også to gutter på 3 og 5 år, men vi har ganske strenge regler på hva som er lov å gjøre med dyr og ikke. Jeg regner med vi drar til helgen for å se på denne skilpadden.
Noen med erfaring... synspunkter....noe vits å søke mattilsynet?
veldig takknemlig for tilbakemeldinger
minipms er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-04-2010, 14:00   #2
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

Hei, velkommen til forumet, skal svare så godt jeg kan

Sitat:
Opprinnelig postet av minipms Vis post
jeg vet ikke hvilken "rase" om man kaller det det i denne verden
Vi kaller det art. Dette er noe du burde finne ut da artene krever forskjellige krav til mat, lys osv.

Sitat:
Hvordan er det å ha skilpadde med hunder?
Vi har 3 skilpadder + en dachs og det går kjempe fint. Når skilpaddene er ute og rusler så følger hunden alltid med men gjør ikke noe spesielt, skilpaddene ser heller ikke ut til og bry seg om hunden.
Sitat:
Vi har også to gutter på 3 og 5 år, men vi har ganske strenge regler på hva som er lov å gjøre med dyr og ikke.
Lillebroren min er 6år og han liker også og holde på meg skilpaddene til den grad han får lov. Han er ofte og maser om vi kan ha skilpaddene på gulvet eller om vi kan bade de osv, dette gjør for så vidt ingen ting for meg siden jeg vet at han har stor kjærlighet ovenfor dyrene og ikke vill gjøre de noe vondt og han vet hvordan behandle de, men uansett jeg lar han aldri gjøre dette alene, så man må følge med. Men man må lære de at når man sier man ikke skal holde på med paddene så mener man nei, for da må de hvile eller roe seg ned hvis det ikke er lenge siden jeg hadde de ute på rusle tur sist..

Hehe det siste jeg skrev der, føltes ikke som om det var så mye med spørsmålet og gjøre men
Håper det hjalp
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-04-2010, 14:21   #3
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Lurt å ta en prat om å ikke snakke om Skilpaddene i barnehagen.
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-04-2010, 15:02   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg tror ikke det er noe vits i å kontakte mattilsynet for å få tillatelse da de som søker ofte lider av allergier og ikke har mulighet til å ha andre dyr som er lovlige, men siden dere alt har hunder så har dere ikke allergien som jeg oppfatter som grunnen til å gå til anskaffelse av skilpadde ifølge mattilsynet. Kan være jeg tar feil, men det er hvertfall slik jeg har forstått det
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:36.