| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2010
|
min leopard gecko får ikke av alt hamet. det er litt igjen på hode og på føttene. hva kan jeg gjøre for og hjelpe den?
den er ikke så villig til og spise heller |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Du kan evt fylle opp lunket vann i en pet boks eller i vasken sånn at vannet rekker sånn ca til magen til leosen.
La den "bade" i ca 10-15 min. Prøve gni litt forsiktig på hamet etter badinga for å se om det vil løsne. Funker ikke det så gjenta dette opptil 2-3 ganger pr dag over flere dager. Har du et bilde av leosen din nå,sånn at jeg kan få se hvor stort "problemet" er ? Du har vel fuktboks i terra ? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2010
|
Jada jeg har fuktboks. Har desverre ikke mulighet for og legge ut noen bilder.
Den har fått av litt mere selv nå. den har noe igjen på den ene foten og ca halve hode. Hvilken temperatur skal jeg ha på vannet? Den er ikke så glad i og bli holdt så jeg er litt usikker på hvor mye den gir meg lov til og gni. Takker for svar og hjelp |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Til en voksen Leo, 2-3 cm med lunket vann, bruk en fuktet q-tips etter badingen og gni forsiktig på hammet bå bena, så skal du se dette forsvinner.....(gni utover mot klørne)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|