"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Slanger, øgler og skilpadder Øgler Pigghalevaran med mangel på tær

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-02-2010, 14:21   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Alder: 25
Meldinger: 79
Blog Entries: 1
Standard Pigghalevaran med mangel på tær

Jeg har da blitt lurt av en svensk faen med navnet Martin Wiklund og fått meg en funksjonshemmed Varanus Achanturus. Problemet mitt nå er at jeg har ett terrarie som er veldig høyt som jeg ikke får utnyttet høyden på pga dårlig klatreegenskaper. Er det noen som har noen gode forslag til ting som er enkle å klatre på samt at det passer inn i ett terraie som er bygd om til rødt australsk slettelandskap med noen sukkulenter her og der. Terraet er 150l 150h 70d. Fra jord til øverste hylle er det ca 1 meter
Takk for all hjelp på forhånd

Mvh The Reel
rebeloverdrive er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-02-2010, 14:25   #2
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

En acanthurus er ingen klatrevaran i utgangspunktet, og har mer bruk for gode gravemuligheter enn klatremuligheter.

Hvor ille er handikappet?
Svar med sitat
Gammel 11-02-2010, 14:26   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Kansje fugeskum? Kjapt og greit det da.

The Reel?
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-02-2010, 14:38   #4
Reptilfreak

Standard

Jeg vet at de i utganspunktet er gravende men jeg leste flere steder at de satt pris på å komme seg opp i høyden(noe jeg har sett selv på Knutt som gjør alt han kan for å utforske alt som er) og han har fra 50 til 60 cm gravemulighet i jord blandet med sand som han ikke bruker i det hele tatt, det endte med at jeg gravde ut to huler slik at han fikk mulighet til å trekke under bakke. Jeg har bygd bakgrunn men den fungerer bare hvis dyret klarer å klatre.
Anngående funksjonshemmingen så har han 2 hele tær på venstre framben(den ene mangler klo) høre har 1 to med negel som er hel. høyre bakben mangler 1 to en klo venstre bakben mangler 1 to.
Svar med sitat
Gammel 11-02-2010, 14:48   #5
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av rebeloverdrive Vis post
Jeg vet at de i utganspunktet er gravende men jeg leste flere steder at de satt pris på å komme seg opp i høyden(noe jeg har sett selv på Knutt som gjør alt han kan for å utforske alt som er) og han har fra 50 til 60 cm gravemulighet i jord blandet med sand som han ikke bruker i det hele tatt, det endte med at jeg gravde ut to huler slik at han fikk mulighet til å trekke under bakke. Jeg har bygd bakgrunn men den fungerer bare hvis dyret klarer å klatre.
Anngående funksjonshemmingen så har han 2 hele tær på venstre framben(den ene mangler klo) høre har 1 to med negel som er hel. høyre bakben mangler 1 to en klo venstre bakben mangler 1 to.
Hmm.. Har selv en som mangler noen tær, og syns han klarer seg ganske fint. Han har mest store ting å klatre på da. Noen litt større røtter kanskje? Da slipper du gjerne at det blir for bratt og glatt for ham. Ser min egen bruker halen som hjelp, og det er lettere om han klatrer på en stor rot enn en stor stein eller lignende.
Svar med sitat
Gammel 11-02-2010, 16:34   #6
Reptilfreak

Standard

Han har noen planter, rot er en bra ide. Men jeg tenkte på noe som kan gi han max med areal ut av terrariet. Har ikke noen gode ideer se. Har tenkt litt på noe ala rullestolrampe men da mister jeg litt av det naturlige utseendet jeg har higet etter
Svar med sitat
Gammel 04-03-2010, 03:34   #7
Reptilfreak

Standard

Knutt har lært seg å klatre med tiden så jeg slapp ombygging
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
mangel på erfaring i dyrebutikk? reibrus Knelere 6 29-01-2009 18:44
Mangel på respekt for arachnofobia Lewis Edderkoppdyr 4 01-07-2007 13:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:32.