| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har da blitt lurt av en svensk faen med navnet Martin Wiklund og fått meg en funksjonshemmed Varanus Achanturus. Problemet mitt nå er at jeg har ett terrarie som er veldig høyt som jeg ikke får utnyttet høyden på pga dårlig klatreegenskaper. Er det noen som har noen gode forslag til ting som er enkle å klatre på samt at det passer inn i ett terraie som er bygd om til rødt australsk slettelandskap med noen sukkulenter her og der. Terraet er 150l 150h 70d. Fra jord til øverste hylle er det ca 1 meter
Takk for all hjelp på forhånd Mvh The Reel |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
En acanthurus er ingen klatrevaran i utgangspunktet, og har mer bruk for gode gravemuligheter enn klatremuligheter.
Hvor ille er handikappet?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jeg vet at de i utganspunktet er gravende men jeg leste flere steder at de satt pris på å komme seg opp i høyden(noe jeg har sett selv på Knutt som gjør alt han kan for å utforske alt som er) og han har fra 50 til 60 cm gravemulighet i jord blandet med sand som han ikke bruker i det hele tatt, det endte med at jeg gravde ut to huler slik at han fikk mulighet til å trekke under bakke. Jeg har bygd bakgrunn men den fungerer bare hvis dyret klarer å klatre.
Anngående funksjonshemmingen så har han 2 hele tær på venstre framben(den ene mangler klo) høre har 1 to med negel som er hel. høyre bakben mangler 1 to en klo venstre bakben mangler 1 to. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Han har noen planter, rot er en bra ide. Men jeg tenkte på noe som kan gi han max med areal ut av terrariet. Har ikke noen gode ideer se. Har tenkt litt på noe ala rullestolrampe men da mister jeg litt av det naturlige utseendet jeg har higet etter
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| mangel på erfaring i dyrebutikk? | reibrus | Knelere | 6 | 29-01-2009 18:44 |
| Mangel på respekt for arachnofobia | Lewis | Edderkoppdyr | 4 | 01-07-2007 13:17 |