"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-01-2010, 16:46   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 24
Meldinger: 5
Standard hjem til vannskilpadde=)

er det noen her som har noen bilder av sine hjem, til vanskilpadder, er helt ny på dette her, så hadde vært morsomt å sett hvordan andre har det=)
marte er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2010, 17:30   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Slik hadde jeg det, ikke mye å skryte av, men det enkle er ofte det beste mener nå jeg hos sumpskilpadder..

Tegning av åssen det så ut har jeg også.. Fikk ikke til å tegne rota, men kan jo vise det allikevel:

Den trappa og den plattformen du ser er lagd av plexiglass, funka helt konge! Akvariet var 375 liter forresten (150*50*50) Du ser det ikke så bra på det første bildet, men Frida (skilpadden!) elsket å ligge oppå der. Hadde en spot og en UV-pære som var oppå der som varmet opp. Også var det dekt med netting over plattformen så hun ikke skulle klatre ut.

Prøvde med div planter, div fisk og diverse men alt det spiste hun bare opp eller ødelagte. Spesielt glad i å tygge ihjel stilken på plantene så de fløyt opp til overflaten..

Det du evt. kan gjøre er å ha oppi en diger rot som jeg hadde, eller en barkbit, eller så kan du kjøpe en plattform for skilpadder via nettet (gjorde det en gang selv) - turtle dock tror jeg den heter om den fremdeles lages.

Edit: det helt til høyre på tegninga skal forestille den utvendige pumpa sine slanger.
Svar med sitat
Gammel 28-01-2010, 22:40   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 24
Meldinger: 5
Standard

aha, nå fikk jeg jo faktisk noen ideer=) utrolig praktisk den stige/hylla der da=) men tenkte på, hva slags ph å sånne greier skal en skilpadde ha i vannet?
marte er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-01-2010, 00:14   #4
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Nøytral PH funker bra.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
langtidsfor for vannskilpadde Mathias Woodss Skilpadder 19 27-03-2008 21:47
vannskilpadde spørsmål : ) Mathias Woodss Skilpadder 3 20-03-2008 12:37
Vannskilpadde lazor Skilpadder 16 06-12-2007 08:02
Vannskilpadde ischanche Skilpadder 10 09-07-2006 12:12

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:31.