| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Stavanger
|
Hei.. Tenkte jeg skulle skifte belysningen i terrariet mitt til en leos. har googlet og søkt og lett etter hvor mange watt jeg bør ha på en dag-lampe til gekkoen, eller om jeg må ha varme-lampe?? har ca. 25-30 grader i terrariet som er 45x45x60, og har varmematte.. har vurdert exo terra sine pærer "sun glo", eller er det andre altenativ?? noen forslag??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
ikea spoter . . jeg bruker dem til alle dyra mine . bra lys . lang leve tid på pærene å. .blir litt mere liv i buret til chinchillaene med det å. og den er ikke for varm heller
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jeg ville brukt fullspektrum lys, noe slikt som dette:
Arcadia the leaders in pet-care lighting technology - Natural Sunlight Lamp Om du har lyst å eksperimentere litt kan du evt prøve disse: Arcadia the leaders in pet-care lighting technology - Bird Lamp Selv om Leosene er nattaktive har de ikke vondt av en liten dasj med UV om de tar seg en tur på dagtid.. Det får de i naturen så hvorfor ikke tilby de det samme hjemme? Edit: Arkadia er ment som et eksempel da jeg hadde browseren oppe på den siden.. Exo terra, lucky reptile mfl. produserer også bra lys, både spotter og rør. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Hvis du går for vanlig spot, så velg en lav watt hvis du har optimal temp allerede.
For sterk watt øker varmen ganske mye. Selv var jeg over 50 grader på varmesiden, altså aaalt for varmt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Stavanger
|
tusen takk for god tilbakemelding
var god hjelp.vist jeg velge uvb pære, hvor mange watt bør jeg velge?? jeg vet jo at di er nattaktive dyr, men hun ligger ute nesten hele dagene og "slikker sol" og koser seg, så d var derfor jeg tenkte at da bør hun vertfall få skikkeli lys.. ![]() men er f.eks. dette noe som kan være bra?? og som sagt, hvor mange watt bør jeg ha?? Oasen Zoo AS - Exo-Terra Reptiglo 10.0 13w pære setter stor pris på hjelpen deres
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Min leopardgekko | Cinta | Mine Herptiler | 42 | 06-12-2009 18:20 |
| underarter av leopardgekko? | unsafe | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 11-03-2009 14:29 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |
| leopardgekko og fargemønster | abj79 | Gekkoer | 4 | 21-08-2005 21:17 |