"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-01-2010, 17:32   #1
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Blog Entries: 12
Standard greit om mus fryses ned igjen?

jeg prøvde å mate KP i dag, men den var visst ikke sulten, ikke overraskende med en regius. da lurer jeg på om jeg kan fryse musa ned igjen eller jeg må kaste den og ta en ny mus.
--
den spiste nå. holder på med svelgingen, men kan fortsatt være fint å vite til en annen gang

Sist endret av Rawhin; 07-01-2010 kl 18:04. Begrunnelse: oppdatering
Rawhin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 18:04   #2
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
Meldinger: 170
Standard

kjøtt kan iallefall ikke fryses igjen .tror ikke mus kan da heller . min hadde spiste heller nesten aldri musa . men så kan ikke jeg og kaste musa . så stakk noen hull med kniv. og hadde den i varm vann . så den ble litt varmere enn hånda mi. fant ut at det var lurt . etter den tok nesten hånda mi for 1 år siden . men nå spiser min hver gang den får mat . jeg vet ikke åssen du varmer musa de . men jeg tar opp musa 1 dag i for veien . så den er tint
madsarn89 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 18:07   #3
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

jeg pleier å ta opp musa dagen før og lar den ligge over natta, og jeg varmer den ganske enkelt bare ved å legge den i et glass med varmt vann et par minutter, før jeg mater den med noe som en gang i tiden var ei pølseklype, men gjør større nytte nå som slangeutstyr.

den spiste nettop etter å ha prøvd en gang til. holder på med hodet nå ser jeg. kjevene jobber seg nedover men hva skal man gjøre med musa hvis den ikke blir spist? kaste den?
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 18:31   #4
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
Meldinger: 170
Standard

du kan legge den i terra å på en varme matte eller noe i noen timer . kan hende den ikke vil spise når du er i nærheten noen ganger. etter han jeg kjøpte min av . la dem bare inni terra . så spiste dem den etter hvert . vis min ikke spiste den da . kastet jeg den .
madsarn89 er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 19:17   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rawhin Vis post
jeg prøvde å mate KP i dag, men den var visst ikke sulten, ikke overraskende med en regius.
Psh!
Kanskje du ikke tilbyr mat riktig?

jeg ville aldri tatt sjansen på å fryse rottene ned igjen.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 19:30   #6
Reptilfreak

Enigma sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
Standard

for å si det sånn. viss du har tint musa. så funker det fint å fryse den ned igjen, men.....
problemet kommer når du skal tine den igjen.... den revner i alle kanter å kroker! det blir et ****** søl.... ikke å anbefale
Enigma er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 21:49   #7
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

CamStatic: etter det jeg har skjønt er av og til Regiusen litt vrien i matveien og har en tendens til å sultestreike litt? tilbyr maten ved å vifte forsiktig med ei varm mus foran slangen. funker bra ellers, men måtte prøve et par ganger i dag før det gnafset i seg den døde.

Enigma: ja, da unngår vi fryse-tine-fryse-tine hvis dyret rakner i sømmene. kunne sikkert vært et maksimalt festmåltid for melormene hvis ikke slangen spiser, men da blir det vel bare gris og søl hos dem -___-

men uansett så spiste den musa. ei uke til neste gang
Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 22:26   #8
Reptilfreak

weto sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
Meldinger: 247
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Nå vet ikke jeg hva en slange-mage tåler, men regelen er at opptint mat/kjøtt ikke skal fryses igjen på grunn av bakterievekst.
weto er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-01-2010, 00:19   #9
Reptilfreak

Igor sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Sogn & fjordane\Eikefjord
Alder: 31
Meldinger: 36
Standard

Så lenge musa ikke har vert ute av fryseren for lenge, slik att det har samlet sge bakterier, så skall det ikke være noe problem å fryse den ned igjen
Eg pleier å ta musene ut, ha de i en pose og i varmt vann Da tar det ikke lange tiden før de tiner
Ikke alle slanger som helt har nærings vett. sjekk temp, fukt og att den har det den trenger for å trives. Ikke mye som skall til egentlig for at en kp skall trives Men vist den ikke trives eller temp og fukt ikke er korrekt, så kan den sulte pga det Men det behøver ikke være derfor
Annbefaler deg å skaffe deg en liten boks å ta slangen opp i når du skall fore den Da er det mindre sjans for att den forbinder mat med terrariet den er i og mindre sjans for att den biter
Igor er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-01-2010, 00:54   #10
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

med andre ord så kan slangen tro at alt som kommer oppi er til å kveles? greit. å skaffe en boks for å mate slange i er nok ikke noen dum idé da
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hei igjen:) parahybana_freak Myriapoder 7 06-10-2008 20:20
har et greit problem her (På rømmen) Adsome Taranteller 20 06-05-2008 11:30
Meg, igjen :P _Nagash_ Medlemmene 15 16-03-2007 16:06
greit å veit;) pantera Taranteller 5 06-09-2006 20:58
Nå er det vår igjen.... Katrine Snoker 38 26-06-2006 16:21

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:30.