"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-01-2010, 19:56   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre og Romsdal ;)
Meldinger: 16
Standard Hvordan kan jeg få overbevist henne?

Jeg har hatt lyst på en leopard gecko syykt lenge,men mamma synes de er kvalme?

Hva kan jeg liksom si til henne for og få overbevist henne om at de er snille tamme og overhode ikke kvalme?
Sour er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-01-2010, 20:21   #2
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
Meldinger: 489
Standard

hvis ho noen bilder, lit fakta og sånt.
Svar med sitat
Gammel 03-01-2010, 20:34   #3
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Eller la henne hilse på en leo hvis du vet om noen som har det i nærheten

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-01-2010, 20:52   #4
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
Meldinger: 170
Standard

finn ut hvorfor hu syntes dem er kvalme.

og er bare og si at hu ikke trenger og gjøre noe med den .
mora mi var sånn da jeg fikk slangen min . hu hadde fått inblikk at dem var slimete og sånn . men nå syntes hu den er fin og sitter gjerne med den i stua . hu mater den tilog med vis jeg ikke kan .

så du må nok bare finne ut hvorfor .

jeg ga meg ikke får jeg fikk det jeg ville . dem gir seg etter hvert .

nå har mora mi sin egen leo .

som de andre sier . vis henne fakta ,bilder . video,
madsarn89 er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-01-2010, 23:06   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 20
Meldinger: 27
Standard

jeg kom hjem med en tarantella jeg, hun fikk nå skjokk første minuttene men da jeg begynte å forklare om den og hvordan den lever ble det tilslutt full aksept på den. hun snakker til å med med en tarantella ekspert om tarantellaer på jobben sin ^^. men leopard gekkoer er jo annerledes da- siden de er ulovlige. men jeg tror hvis du preseterer det riktig, med info, bilder og kansje til å med som foreslått la henne møte en- så tror jeg ikke at det er umulig. selv har jeg fortalt mange venner at jeg ønsker å skaffe meg skjeggagam hvis de blir lovlig, de fleste rynker på nesen og synes det er veldig ekkel - intill de faktisk ser bilde og videoer og finner ut hvor fantastisk vakre de er selv.
Annadesu er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 01:09   #6
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

det burde jo egentlig være en smal sak å få aksept for leopardgekkoen i seg selv.. men jeg ser for meg at problemet ditt blir større når hun finner ut at de er insektspisere, og du må holde kryp som sirisser, zophobas, kakerlakker osv i tillegg.. Men, du kan jo la være å fortelle om den delen inntil du har fått krabaten i hus og det er for sent å snu
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 16:05   #7
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Hadde noe av det samme problemet, og selv om det sa at de aldri ville gi seg, så fikk jeg lov etter et år... Elles, syntes hun nok de er så kvalme at hun kansje ikke tørr å ta på den eller flytte den, og da kan du jo bare skaffe deg den, hun kan ikke gjøre noe.. ? ;P
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 16:31   #8
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Standard

Om hun får se en leos i virkeligheten og holde den, så kommer hun til å smelte, det skal mye til for at hun fremdeles syns dem er kvalme da Men letteste og beste er nok som de fleste her sier, vis bilder, fakta og fortell henne mye om leoser. Hele min familie inkludert mormor og morfar elsker dyrene våre, mormor har flere ganger sagt hvor søte dem er Folk er skeptiske, helt til dem får oppleve disse fantastiske skapningene, da skifter de fleste som regel mening, men klart det finnes alltid unntak
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 16:41   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,672
Standard

Skaffe seg en egen kåk er tingen vettu (men nå veit jeg jo ikke hvor gammel du er )
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 17:28   #10
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Standard

ta henne med i en reptilpark eller lignende der du vet dem har leo'er, og spør betjeningen om å ta dem frem for å overvinne frykten hennes

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Har bygd nytt terrarium, planlagt ny-dyret, men må få overbevist samboeren... tinntinn Terrarier 10 20-07-2009 19:15
Hvordan merker man når... StickAnimals Pinnedyr 7 14-11-2008 15:50
Hvordan ser jeg kjønn? Christoffer Edderkoppdyr 5 29-08-2008 20:18
Hvordan kan jeg? powerboy Pinnedyr 46 10-12-2007 15:31
Hvordan ta opp? john Taranteller 12 25-07-2006 13:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:30.