| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 20
|
Hei alle sammen!
jeg har da noen spørsmål om litt forskjellige ting Skilpaddene jeg har er da to Guløret terapiner (Trachemys scripta troosti) Det jeg ikke har funnet ut er : -Hvordan skal man klippe neglene på de? - må varmelampa stå på 24/7, eller kan jeg skru den av mens jeg sover? har akvariet på rommet. Tusen takk for svar! <3
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Vil også spørre om det er vits i å invistere i en luftpumpe til vannet, Skilpadden trenger ikke akkurat oksigen i vannet ? =)
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Gratulerer med fine padder.
![]() Du må ha en landdel de kan krabbe opp på, slik at de kan mulighet til å hvile seg på land. Ser du har en del som flyter, men dobbeltsjekk at begge klarer å ligge der samtidig. Min erfaring er at en fast landdel er bedre når de er såpass store som dine. Bedre å bygge opp en fra bunnen av akvariet. De må også ha en spesiallampe med stråler for bedre opptak av kalsium i skallet. Men det er kanskje i den ene som henger der? Luftpumpe bør du ha for fiskene, ellers dør de. I tillegg så blir vannet forurenset etter få dager om du ikke har en skikkelig pumpe, da disse dyrene er noen skikkelige griser. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
hehe, fiskene har jeg eghentlig ikke i det akvariet =) ville bare pynte bildet litt
har utvendig Pumpesom står planta på gulvet. den lille runde lampa er UV lampe, så den koser de seg under, vurderer også varmelampe ved siden av. Rampen begynner å bli litt liten. Vurderer å bygge overbygg på Akvariet,da blir det enda litt større plass til å svømme i =) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Har du målt tempen mellom land delen rett under varma lampa der?ser ut som om den står farlig nær.
jeg har aldrig hørt om noen som klipper negler på s.padder., |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Klipte aldri neglene på mine sumpskilpadder, mener å huske at det ikke er meningen at du skal gjøre det heller.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Det er enklest å skille kjønn på sumpskilpadder på klørne, du vet det? Det lønner seg nok ikke å klippe de, er nok ingen som utfører det heller..
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
hmm. okei, Når det gjelder de neglene, så var det dyrlegen som anbefalte det, pågrunnlag av at den hadde fått lange negler. hadde bare ikke hørt om det før, så ville skjekke med dere =)
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Da kan det være at det er en hann, hvis det er på forlabbene. Som Lompah sier så brukes blandt annet neglene til å kjønnsbestemme de.
|
![]() |
| Emner |
| akvarie, skilpadde, spørsmål, varmelampe. |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Spørsmål. | Henrikhae | Taranteller | 10 | 05-05-2008 20:17 |
| To spørsmål | Commoncroc | Andre insekter | 14 | 15-03-2006 20:11 |
| Div spørsmål.... | _Nagash_ | Småprat | 23 | 13-11-2005 13:32 |
| Et par spørsmål... | Ghia | Småprat | 0 | 09-11-2005 14:19 |