"

Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-11-2009, 09:26   #1
Junior Member

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 23
Meldinger: 2
Standard Kjøpe skilpadde til min bror

Håper på å få et par svar her. Min bror har allergi, og har fått tillatelse fra mattilsynet om å få ha en skilpadde.

Har en dyrebutikk på hånden som kan importere for oss, da ble kostnaden ca 2000,- pluss. (Landskilpadde, fra tre år og oppover.) Hun i dyrebutikken sa at Norge tok 1000,- for å i det hele tatt få inn ei skilpadde i landet.

Men så har jeg hørt at en kan ta den over fra Sverige på egen hånd, og at de koster ca 300,- i dyrebutikken der. Og selvsagt fortolle på grensen. Er det noen som har gjort dette? Hvordan takler isåfall en skilpadde en biltur på ca 5-6 timer?
Qwerty er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 11:30   #2
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Så bra att han for lov til å holde slike dyr.
men dem koster nok ikke 300kr i sverige,vann skilpadder ligger på den prisen i sverige.så sant du ikke finner en super billig av en privat person da.
land skilpadde ligger på ca 1500-2000 i sverige.så spørs om du sparer så mye med tanke på den lange kjøringen osv.
jeg tror også alle papirer med cites papirer osv må følge med dyret også før du kan få den lovlig,det vet sikkert noen andre her inne om.
er nok også litt tryggere å kjøpe i norge,i tilfelle dyret du kjøper er syk,så har du klage retten på din side,i stede for å kjøre i 5-6 timer for å klage i sverige.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 11:43   #3
Junior Member

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 23
Meldinger: 2
Standard

Da spørs det om det var vannskilpadder det var snakk om da.. Hjelper bare til jeg, har ikke særlig peiling.

Da lønner det seg å bestille i Norge ja. Tror vi har ca oversikt over papirene vi må ha på padda, og har selvsagt alt iorden fra mattilsynet og lege. Takk for svar!
Qwerty er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-11-2009, 17:03   #4
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Qwerty Vis post
Da spørs det om det var vannskilpadder det var snakk om da.. Hjelper bare til jeg, har ikke særlig peiling.

Da lønner det seg å bestille i Norge ja. Tror vi har ca oversikt over papirene vi må ha på padda, og har selvsagt alt iorden fra mattilsynet og lege. Takk for svar!

Heldiggrisen hann asså
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skal til danmark å kjøpe skilpadde Smiley Skilpadder 11 16-06-2009 07:40
Åssen skilpadde burde jeg kjøpe? InFlamE Skilpadder 4 27-03-2009 16:46
Kjøpe tv Gibbs Småprat 30 11-09-2008 22:09
Kjøpe insekter? Terra Småprat 0 31-03-2006 10:57

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:26.