| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Voss
|
Har etter mangen år med dyr i huset (katt, hund, gecko, akvarie, rotte, mus, taranteller)
Veldig lyst på pyton (konge pyton) MEN... på grunn av at eg er svært glad i alle dyr så er eg redd for at eg får problemer med å fore slangen med andre dys som mus og rotte da dette for meg er kjekke kosedyr... Er det noe som går over?? Andre som har komt over dette problemet?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
som nevnt tidligere, så hadde jeg det dilemmaet i starten. Men for meg så blir det noe heeelt annet å fore med døde, frosne rotter, enn levende rotter. Døde rotter lider ikke, den enes død den andres brød, osv. Fore med døde rotter var langt ifra ille for min del, selv om jeg har langt mer år bak meg som rotteeier enn slangeeier.
Få deg en pyton som spiser død mat, og så blir det mye lettere for deg å psykologisk forberede deg på dette med foring.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Jeg liker også alle slags dyr, og jeg hater å se dyr lide... uansett hva slags dyr det er snakk om, og enten lidelsene kommer i form av fysisk smerte eller stress /angst. Som du vet så får man kjøpt frossne mus som man forer slanger med.
Bruk alltid frossne mus, så tror jeg det går helt fint for deg å fòre en pyton ![]() Du kommer til å være så spent på slangens reaksjon når du dingler musen foran den, og så facinert av prosessen som følger, med "kvelning" og sluking at du helt glemmer at musen kunne vært et hyggelig kjæledyr, dersom den ikke var frosset som slangemat Garantert! Lykke til
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Voss
|
Takker masse for svar så langt
![]() Eg trur nok at frosne mus/rotter vil gå bra... så det må bli det.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Jeg er også glad i alle slags dyr, så å fore med levende syns jeg er helt forferdelig!
Det blir noe annet ute i naturen, der er det naturlig. Men å sette et levende dyr inn til en sulten slange, der dyret ikke har mulighet til å redde seg selv eller komme seg unna, det blir helt feil! Så gudskjelov at det er å få tak i fryst for
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| lyst å avle ball pyton gratis?? | gadfader | Småprat | 24 | 10-06-2009 22:45 |
| Har lyst på en ny tarantell. | Tarantellen | Taranteller | 44 | 05-07-2007 13:18 |
| lyst på skorpion | mr-repti | Skorpioner | 16 | 04-06-2007 18:31 |
| Har lyst på Skjeggagam... | Speedy | Agamer | 11 | 31-01-2007 22:58 |
| Har lyst på tarantel! | BiZARRE | Taranteller | 22 | 12-01-2007 08:52 |