| Slanger, øgler og skilpadder Vanlige spørsmål om slanger og øgler |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2009
|
Min lille skilpadde Teodor er ingen Teodor alikvell! Jeg sto opp i morges og der lå det jammen med 3 egg
De er av typen Chinemys reevesii..Rundt 30 år gamle TROR jeg.Men hvor lenge bruker de på å klekke? Jeg aaaner ikke hva jeg skal gjøre med skilpaddebebisene heller
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Jeg kan ikke si annet enn lykketil!
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Hvis du ikke vet hva du skal gjøre med de, så er det kanskje like greit å ikke la eggen klekkes
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Har du bare en "Teodor" eller flere skillpadder?
Kan vel være ubefruktet? Hvis ikke så syntes jeg du kunne kastet eggene, så brukt god tid til å lese deg opp til hvordan man klekker disse eggene, så ved neste kull så er du forberedt. Edit: Fiksa Æ Ø og Å -_-
|
|
|
#5 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
![]() Jeg har prøvd å lett etter info på nettet, men neida. Ble ikke klokere jeg. Kjøpere får jeg alltids tak i, men jeg aner jo ikke hvor lang tid det tar før de klekkes, når jeg kan gi de bort, hva de spiser, hvilke forhold de skal ha osv.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Små dyrebarn bor jo under samme himmel som foreldrene, så du kan ganske trygt satse på samme forhold, og samme mat bare mindre med kalk og vitaminer på. Dersom det ikke finnes noe på nett om klekketemperatur ville jeg forsøkt med ca 26-29. Virker som det funker for vldig mange, og er safe intervall. Hva er temperaturene der de kommer fra?
Ellers, fant du eggene i vannet er det stor sjanse for at de er ødelagte. Har de landdel det går an å grave på? Det viktigste nå er at hun får ut av seg alle egg, og når de ikke har egnete steder kan de droppe noen her og der. Jeg synes det høres morsomt ut. Hadde det væer terrapiner hadde jeg bedt på mine knær om at eggene ble destruert, men, chinemysene er noe lettere å finne hjem til, så noen kan godt klekkes ut. Hadde egentlig vært fint om de som absolutt skal ha vannsklipadde, kunne fokusere på denne arten istedet.
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Temperaturen deres nå er på ca 28 grader + varmelampe over akvariumet ![]() Har allerede funnet hjem til alle 3 eggene nå om de skulle klekkes Var visst populære dyr det der |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Sitat:
Men har dem trillet rundt, så er d nokk sikkert for sent. Padde egg er ikke som hønse egg. Eggene skal alldri vries rundt. D.v.s. nor eggene blir lagt, så går luftbobblen opp og setter seg der. Da er d viktig før du skifter plass, at du merker toppen, den må alltid peke opp. ...tror 60 dager er rugetida, ikke helt sikker der Stell skal skjønt vere d same, bare ver nøyen med vitaminer/kalk/UV Lykke til uansett va du måtte bestemme deg for.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken art ligger inni? | ilder-lady | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 5 | 16-11-2009 21:56 |
| TV: Akvariumet (tirsdag 26.05) | Halgeir | Media | 34 | 29-05-2009 20:00 |
| Akvariumet til terrapin | mlls | Startgropen | 12 | 19-03-2009 09:52 |
| Hjelp, tarantellen min ligger på ryggen! | Isbita | Taranteller og skorpioner | 26 | 14-03-2009 21:53 |
| fiskelukt i akvariumet.... | isabelan | Skilpadder | 2 | 08-06-2008 01:07 |