"
Gammel 14-11-2009, 21:14   #1
magnusøy
Guest

Meldinger: n/a
Standard Mikrogekko

Var en tur i Oslo Reptilpark nå i høst, og der møtte jeg noen flotte gekkoer (trepiecelotes steudneri), som på norsk har fått navnet mikrogekkoer.

Jeg fikk vite at de var vanskelige å holde, fordi sirissene måtte være svært små - og derfor kunne det være vanskelig å skaffe mat.

Har i tiden etter tenkt at det ville vært spennende å gå til anskaffelse av slike, men har funnet lite informasjon. Har én leo i dag, og forskjellen er muligens ikke så alt for stor?

Er det noen som har erfaringer med disse gekkoene, og som eventuelt kan tipse om noen som selger dem?

Magnus

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 21:28   #2
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Vanskelige å få tak i om jeg ikke tar helt feil - Mener Are sa han omtrent hadde kjøpt alle han har kommet over. Og han kommer over flere dyr enn de fleste av oss, allikevel så har han bare de 3 (eller 4) han har ved kassa i parken.

Så du må nok til Tyskland for å få tak i dem vil jeg tro ?

Bananfluer funker også som for til dem
Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 21:33   #3
Reptilfreak

Regnskogsmamba sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Østfold
Alder: 28
Meldinger: 57
Standard

På kungsalv messa hadde de 4 stykker.. Tror det var tropik huset som hadde de..
Regnskogsmamba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 22:44   #4
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

for tyskland er beste plassen å søke Terraristik Anzeigen - Kleinanzeigen für Terrarianer mit Reptilien Insekten Spinnen ...

Sist endret av fanden; 14-11-2009 kl 22:50.
fanden er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 23:31   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Jeg så en hel haug av disse for salg sist messe jeg var på i Kristianstad. (31 august, var det ikke?)

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-11-2009, 10:13   #6
Reptilfreak

moniq sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
Meldinger: 935
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Stemmer det Camstatic, for jeg så de også i Kristianstad . Så også noen på Kungälv messa. Utrolig små og søte.
moniq er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-11-2009, 10:21   #7
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Det lå 2-3 stykker av disse på Repti for ikke så lenge siden, 2 timer etter annonsen kom ut, spurte jeg om jeg kunne kjøpe de, men da var de solgt
Svar med sitat
Gammel 16-11-2009, 11:51   #8
Reptilfreak

Cinta sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 21
Meldinger: 51
Standard

Der jeg hentet gekko'n min i går (sverige) hadde de sånne det var en nyklekket en der også, den var bittebitte liten
Cinta er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-11-2009, 18:46   #9
magnusøy
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Cinta Vis post
Der jeg hentet gekko'n min i går (sverige) hadde de sånne det var en nyklekket en der også, den var bittebitte liten
Dessverre hadde de ikke mikrogekkoer der du kjøpte gekko'n din....

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:25.