"
<!-- google_ad_section_start -->Guide, flytting av buthider og andre potente skorpioner<!-- google_ad_section_end -->
Guide, flytting av buthider og andre potente skorpioner
Scorpis
Published by Androctonus Mann
28-06-2008
Standard Guide, flytting av buthider og andre potente skorpioner

Hei!

Tenkte jeg skulle dele en liten guide, på hvordan å flytte Buthider og andre potente skorpioner.

Det jeg brukte i dette tilfellet på flyttingen, var:
1 stk 40cm pinnsett
1 stk plastik boks med et lite hull i siden (for å få holdt boksen med pinnsett)
1 stk slange krok (det var det andre lange verktøyet jeg hadde)

Jeg vill vise en liten bilde serie, med enkel forklaring.

Verktøyene:

Med et lite hull i ene hjørnet, fikk jeg holdt boksen på en sikker måte med pinnsetten.

Gamle terrariene til H.judaicusene mine var litt for enkle, og skorpionene hadde ikke stor mulighet til å grave, bare en korkbark bit til å gjemme seg under.

Første jeg gjorde, var å ta opp korkbark biten med den store pinnsetten. (om skorpionen er på korkbark biten, så legg biten i terrariet igjenn, å dytt forsiktig på skorpionen, så den går av korkbark biten)

Også var det å ta opp boksen med pinnsett, å sikre at boksen ikke hadde mulighet til å falle/gli av. Også holde boksen ned i substratet og dytt skorpionen forsiktig med kroken (i mitt tilfelle). Og legg boksen flatt ned, så skorpionen ikke har mulighet til å komme seg ut igjenn.

Da kan du ta ut plastboksen med skorpionen i, uten å være redd for å bli stukket. (vær forsiktig, å ikke mist boksen med skorpionen i, ikke en hyggelig tanke å vite at man har en potent skorpion løs i huset)

Sett boksen ned i det nye terrariet, og bare kolv den forsiktig over så skorpionen kommer seg ut av boksen (uten at du trenger å dytte i den)

Sånn, da har du en enkel å grei måte å flytte potente skorpioner på

Her er da et av ny terrariene til mine H.judaicus, som substrat har jeg Tiurtorv blanda 50/50 med fin sand og hatt i vann, og rørt det godt rundt å latt det tørka i noen dager.
Så da har de et godt substrat til å grave i

Det er bare å komme med komentarer og kritikk, på eventuelle skriveleifer eller på noe jeg burde endre på

Mvh Scorpis

Closed Article

Emner
andre, buthider, flytting, guide, potente, skorpioner

Article Tools
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Article Article Starter Category Comments Siste melding
Kommentarer til: Guide, flytting av buthider og andre potente skorpioner reptilfrelst Kommentarer til faktaarkene 2 28-06-2008 17:38
Flytting av galleriet Frogger Hjelp! 25 11-01-2008 16:18
Reptiler og flytting Øgler 7 28-11-2007 22:11
Flytting av terrarie alma Terrarier 3 28-01-2007 21:53
Flytting av Haplopelma Lividum(Cobolt Blue" _Nagash_ Taranteller 8 03-09-2005 15:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:59.