Hei!
Tenkte jeg skulle dele en liten guide, på hvordan å flytte Buthider og andre potente skorpioner.
Det jeg brukte i dette tilfellet på flyttingen, var:
1 stk 40cm pinnsett
1 stk plastik boks med et lite hull i siden (for å få holdt boksen med pinnsett)
1 stk slange krok (det var det andre lange verktøyet jeg hadde)
Jeg vill vise en liten bilde serie, med enkel forklaring.
Verktøyene:
Med et lite hull i ene hjørnet, fikk jeg holdt boksen på en sikker måte med pinnsetten.
Gamle terrariene til
H.judaicusene mine var litt for enkle, og skorpionene hadde ikke stor mulighet til å grave, bare en korkbark bit til å gjemme seg under.
Første jeg gjorde, var å ta opp korkbark biten med den store pinnsetten. (om skorpionen er på korkbark biten, så legg biten i terrariet igjenn, å dytt forsiktig på skorpionen, så den går av korkbark biten)
Også var det å ta opp boksen med pinnsett, å sikre at boksen ikke hadde mulighet til å falle/gli av. Også holde boksen ned i substratet og dytt skorpionen forsiktig med kroken (i mitt tilfelle). Og legg boksen flatt ned, så skorpionen ikke har mulighet til å komme seg ut igjenn.
Da kan du ta ut plastboksen med skorpionen i, uten å være redd for å bli stukket. (vær forsiktig, å ikke mist boksen med skorpionen i, ikke en hyggelig tanke å vite at man har en potent skorpion løs i huset)
Sett boksen ned i det nye terrariet, og bare kolv den forsiktig over så skorpionen kommer seg ut av boksen (uten at du trenger å dytte i den)
Sånn, da har du en enkel å grei måte å flytte potente skorpioner på
Her er da et av ny terrariene til mine
H.judaicus, som substrat har jeg
Tiurtorv blanda 50/50 med fin sand og hatt i vann, og rørt det godt rundt å latt det tørka i noen dager.
Så da har de et godt substrat til å grave i
Det er bare å komme med komentarer og kritikk, på eventuelle skriveleifer eller på noe jeg burde endre på
Mvh Scorpis