| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
|
Hei,
Skaffet meg en Hottentotta jayakari rundt 1.mars i år. De siste dagene har den blitt skikkelig feit. Fôrer den ikke mer enn nødvendig. Lurer derfor på om den kan være gravid. Et alternativ er selvsagt at den skal skifte ham, men i og med jeg tror den er fullvoksen burde den være ferdig med slikt. Noen som har kvalifiserte synspunkter (se bildene under)? Foto tatt 10.mars 2008 ![]() Foto tatt 5.mai 2008 ![]() Mvh, Vegard
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
For meg ser hun gravid ut, post noen bilder på venomlist sitt skorpion forum også. Jeg har sett at man kan se emrbyoene (?), inni moren om man gjennomlyser henne, du kan jo teste dette. Om det blir bebiser, setter jeg megselv på toppen av kjøpslisten ^^
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har prøvd å lyse både på og gjennom uten å se noen antydning til embryos, men den ser ekstremfeit ut sett ovenfra. Dessuten reagerer den knapt hvis jeg plager den med pinsetten mens den tidligere ble temmelig aktiv. Får kanskje registrere meg på Venomlist ja.
Mvh, Vegard
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Skal ikke bli noe problem å bli kvitt en hel del dersom jeg skulle være så heldig å få scorplings skjønner jeg
![]() Mvh, Vegard
|
|
|
#6 | ||
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
![]() Sitat:
Jeg har også hørt dette med gjennomlysning. Egne erfaringer er at når den blir feit og man håper på unger, skal den skifte ham. Når den blir borte lenge, og man tror den er død, har den enten født unger eller skiftet ham. Siden den er vilt fanget er det jo en god sjanse, da jeg tror den er adult ut ifra størrelsen den hadde da jeg så den. Mvh robin
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Vil skrive meg opp på kjøps lista jeg og (selvom jeg ihvertfall har hørt at denne har en ganske potent gift, om det stemmer vet jeg ikke =P)
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
De fleste hottentotta artene har potent gift
så for å si det rett ut hadde jeg ikke solgt til en som ikke har erfaring med skorpioner, eller har hatt skorpiser før, heller ikke under 18år. det er uforsvarlig og useriøst etter min mening.Har selv lyst på en av hottentotta artene, helst en fattail for de er så utrolig fine så om det blir unger på den, kjøper jeg gjerne en^^
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
. Det vil uansett være uaktuelt å selge disse til hvemsomhelst dersom det blir unger."Fattails" er vel betegnelse på Androctonus arter og ikke Hottentotta (I should know...). Mvh, Vegard
Mvh Vegard Sist endret av Fattail; 06-05-2008 kl 05:38. Begrunnelse: Forandret tegnsetting |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
husker ikke helt det med fattails i farta jeg heller, men de som blir betegna som "fattail" er mine favoritter, kjempe fine skorpioner! spes de svarte
![]() Husker ikke latinske navn på noen av de nå, er en stund siden sist jeg har lest om skorpiser
|
![]() |
| Emner |
| gravid, hottentotta, jayakari |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hottentotta judaicus | Androctonus | Skorpionfakta | 0 | 30-09-2008 21:19 |
| Hottentotta hottentotta - bilder | Viridovipera | Skorpioner | 13 | 14-04-2008 22:41 |
| Hottentotta judaicus. | Viridovipera | Skorpioner | 9 | 13-04-2008 19:12 |
| Two new species in Hottentotta and Vachoniolus from Iran and synonymization of Paraor | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 26-02-2008 15:00 |
| Gravid leo! | Tarantellen | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 13-08-2007 23:19 |