| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Endelig er de her, mine 0.0.3 Hottentotta judaicus. Der er ennå små, men jeg håper å få kjønnsbestemt de til 1.2, så jeg kan lage litt bebis. Er veldig fornøyd med de, praktfulle, og overaskende agile.
Hottentotta judaicus ![]() Denne er jeg veldig bekymret for, ser ut som mykose, var slik da den kom. Noen synspunkter? ![]() Fikk også 0.0.2 Hottentotta hottentotta, som mest sansynlig er 0.2, siden de som er født i fangenskap oftest er født parthenogenisk (?) . Poster bilder når jeg klarer å ta noen gode, de er sinnsvakt små, rundt 5-6mm fra munn til halerot. mvh, JanPhilip. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Gratulerer. De var kjempe fine
![]() Et spørsmål: Regnes giftapparatet (brodden) til skorpioner som et segment på halen?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takk for kommentarer. Håper det går bra med avlen, så jeg håper jeg ikke mister den ene. Planlegger et større kollektiv etterhvert, men foreløpig holder jeg dem separert for å safe. Vi får se hva tiden bringer.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Fine bilder. Jeg har satt sammen de adulte hunnene jeg fikk, men hannen er fortsatt for seg selv, da den er en del mindre enn damene.
Mvh Robin
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
De hvite flekkene på halen er sans. størknet avføring. Kan også være størknet gift (giften krystaliseres i luft etter kort tid). Gift kan bli "sølt" på halen hvis du har provosert den en del. Mest sans. at det er avføring. Analutgangen er ytterst på 5. haleledd.
Skorpionhalen har 5 segmenter (ledd) + telson (der giftkjertel og brodd sitter). MVH Jan Ove
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Matet litt nå, skikkelig morsomt å se at de tusler rundt med maten i munnen.
Hottentotta judaicus ![]() Et bilde til på en av de andre: ![]() Må prøve å få til noen skikkelige bilder på H. hottentottaene også ![]() mvh, JanPhilip. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hottentotta, judaicus |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hottentotta judaicus | Androctonus | Skorpionfakta | 0 | 30-09-2008 21:19 |
| Hottentotta jayakari gravid? | Fattail | Skorpioner | 11 | 20-05-2008 20:31 |
| Hottentotta hottentotta - bilder | Viridovipera | Skorpioner | 13 | 14-04-2008 22:41 |
| Two new species in Hottentotta and Vachoniolus from Iran and synonymization of Paraor | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 26-02-2008 15:00 |