| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Jeg har endelig kjøpt meg to små babycurus jacksoni.
I terrarie brukte jeg naturtorv som substrat, stor stein og noen røtter. Disse er i den slekt som vi finner verdens giftigste skorpioner altså Buthidae. Men denne art var ikke så farlig for mennesker i følge noen personer. Var det noe har jeg kunne forbedret i terrarie mitt? Stemmer det med giftighet ? Mvh Skorpion NB: Jeg skulle slengt ut bilder, men jeg har desverre ikke kamera. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Om de er så giftige eller ei anbefaler jeg ikke å håndtere dem. Er det noen vits å ta sjangsen? Blir du stukket gjør det vondt uansett.'
Men uansett - Gratulerer med nye skorpioner!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Disse er som du sier fra slekten Buthidae og jeg personlig ville aldrig solgt denne artene eller noen andre buthider for den saks skyld til noen under 18 år. Disse artene har en gift som er ganske mye mer potent f.eks P. imperator, i tillegg er giften lite forsket på...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
men det gjelder vell ikke alle skorpioner i den slekta eller hva ?
Han jeg kjøpte dem av hadde blitt stukket, men han hadde bare fått vondt. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Slik informasjon må du skaffe deg FØR du kjøper dyr av noe som helst slag. Det er ikke bare å skaffe seg dyr i fleng. Dette er levende skapninger, og IKKE leketøy.... |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
jeg vet det !
Jeg vet circa hvor giftige di er midt på tre ![]() Men det er vell kansje lurt å spørre litt ekstra
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Sitat:
All info man har er fra folk som har blitt stukket av individer de har i fangenskap. De har ikke fått noen voldsomme reaksjoner på stikk, men det betyr ikke at de er harmløse. Det er flere faktorer som spiller inn: Skorpioner har muligheter for å regulere dosen med gift, det er ikke sikkert noen av de som har blitt stukket har fått full dose med giften. Hvor man blir stukket har endel å si, treffer stikket rett ved siden av eller i en blodåre sprer giften seg mye fortere. I sjeldne tilfeller kan det oppstå allergiske reaksjoner. En ikke fullt utvokst person vil også få en kraftigere reaksjon på giften enn en voksen person. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
takk for svar
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Hei igjen skorpion.
Ikke for å være kvass, men jeg vil fraråde deg å håndtere disse. Hvis du feks hadde evt blitt stukket og det hadde fått seriøse, hvis ikke fatale konsekvenser er det ikke bare du som kommer til å lide. Da er det en sjangs for at regjeringen vil gjøre noe med skorpionholdet i Norge og gjør dem også ulovlige. Er det noe vi ikke trenger er noen som er blitt alvorlig syk pga skorpionstikk. Så vær forsiktig og lykke til.
|
|
|
#10 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Grattis med ny Skorpion,skorpion(hohoho).
Håper dere overlever hverandre ![]() Lese,tenke,kjøpe,overleve ![]() Mvh Robin
|
![]() |
| Emner |
| babycurus, jacksoni, kjøpt, meg |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Babycurus jacksoni | Androctonus | Skorpionfakta | 0 | 02-10-2008 22:57 |
| Kongeboa Kjøpt meg en Boa Constrictor | Amaranth | Boa og pyton | 30 | 31-08-2008 00:32 |
| har kjøpt terra | s9gl | Terrarier | 1 | 14-07-2007 14:51 |
| hvor får jeg kjøpt ? | s9gl | Terrarier | 9 | 18-06-2007 19:53 |
| Kjøpt tarantell | jippi | Taranteller | 13 | 08-01-2006 17:43 |