| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Hordaland
|
Lurer litt på priser på skorpioner, hva kan man selge for privat?
Jeg og spesielt min far reiser mye til utlandet, da pleier vi av og til å ta med skorpioner hjem vis vi får søkt hos mattilsynet og får godkjent. Men hva kan man få for arter? Tenker på store voksne individer... Her er noen jeg lurer litt på: Androctonus australis Androctonus mauritanicus Heterometrus laoticus Buthus arter som ikke finnes i Norge... Hottentotta arter Hvilke arter koster mest? Vi skal kanskje til Marokko og lurer på hva man kan få en del for der? Faren min jobber også deler av året i Thailand, India og andre sør/sørøst asiatiske land.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Andre arter kan være intressange også, tarantellar, skolopendere og andre bugs
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Vet du om skolopendere er lov å ta inn i Norge?
Lurer spesielt på disse store i Thailand, de som blir 20 cm +
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jeg søkte om import av skolopender og fikk godkjening
![]() Mye varianter av Scolopendra Subspinipes i Thailand, Asia. India har Scolopendra Hardwickei, veldig fin og ettertraktet: " title="Scolopendra hardwickei - YouTube" target="_blank">Scolopendra hardwickei - YouTube |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Om du får tak i arter som ikke er så vanlig i fangenskap i Europa så kan du få grei pris for par eller gravide hunner. Ellers vil jeg tro 150-250 kr for voksne av mer vanlige skorpionarter. Jeg har også importert skolopendere tidligere uten problem, de store artene er flotte og ettertraktet. Husk på at disse er ekstremt raske og biter for ett vondt ord, samt at bitt er ekstremt smertefullt.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Okei
![]() Skolopendere har jeg ingen erfaring med så skal lese mye før om jeg gjør det. Har sett bitt fra disse dyrene, det ser virkelig ikke godt ut. Kjøttet råtner nærmest rundt bittet. ![]() Får man like mye for Hetermoterus som Buthider? Mvh Emil
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Gjør det, og tenk deg godt om, terrarie til disse skal være veldig rømningssikkert, de er mestere på å stikke av i tillegg. Vil tro du får mer for Heterometrus arter da disse lever lenger.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 35
|
Hei på deg,
Har gitt deg bud.... Hvor mange har du av de buthus du ikke har artsbestemt?. Har du en hunn og en hann? Liker disse bedre enn de store svarte fra Asia. Buthus sp. er en opplevelse å se på. Raske til tusen når de tar en sirris. Send meg et privat tilbud på to eller tre stykk. Husk at de må sendes separat ellers får jeg bare døde skorpioner. Kunne vært moro om det er en hunn som gir avkom .Til slutt.... vær forsiktig. Om du ikke dør, så får du iallefall vondt i mange dager om en klarer å stikke deg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jeg er dessverre ikke helt sikker på kjønn.
Har fire stk. igjen nå, så burde være begge kjønn der. Er ganske sikker på det, ettersom noen er mye kraftigere og bredere rundt magen en andre. ![]() Skal sende deg tilbud på privat melding, har flere som er interessert så blir kanskje til at jeg legger de ut på en auksjon ![]() Mvh Emil
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||