| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Hordaland
|
Hei!
Jeg er i Marokko nå og har fanget noen få eksemplarer av Buthus atlantis. Fanget langs kysten mellom Essaouira og Agadir. Noen som har info om denne? Hvor giftig er denne arten? Hva kan jeg selge dem for? Nå er jeg i Marrakech, er det andre arter der som er vits å samle på? I så fall hvilke? Hvor lever de? I olivenlundene, ved utørkede elveleier eller i de store åpene stenete områdene utenfor byen? ![]() Mvh Emil |
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
Jeg fant litt info om giften dens på google
![]() 5 Buthus atlantis atlantis (Pocock, 1889) is a brown yellow, burrowing, and endemic scorpion to the stationary dunes in the Atlantic coastline (19). Nothing is known about its venom toxicity, but inhabitants of Tiznit and Essaouira regions have said that this species is responsible for serious but not deadly envenomations. |
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg fant litt mer på en tysk nettside
![]() Størrelse: 7-8cm. Temperatur: 28-32 på dagen og 18-20 om natten. Luftfuktighet: 30-40. |
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
|
Takk for svar!
![]() Beskrivelsen ligner veldig. Men kan godt hende vi har to arter. Begge er gul, men den ene er mørkere. Den ene ble funnet blant oliventrær, mens de andre var ute med kysten og lå der det var sand. ![]() Får se hva jeg finner av nye skorpioner idag. Mange av de døde fordi vi puttet dem i samme oppevaringsboks. De var ekstremt aggresiv mot hverandre og drepte hverandre på et blunk. ![]() Takker for alle svar, håper flere har ting å komme med!
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Sitat:
Du er ung, så jeg skal ikks si så mye annet enn at det du holder på med er både dyreplageri og direkte farlig dersom du treffer på feil art. Om du må "fange" dem, fang dem med kamera, så har du noe å skryte av etter ferien likevel. For å få frem poengen mitt krystallklart... La være å fange dem! Det er dyreplageri og kan være farlig for deg også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
Alder: 18
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
|
som de sier over meg så er det unødvendig å fange dyr
![]() du vet det er sjangs for at de dør, så hvorfor risikere livet dets? vent heller med å få deg skorpion til du har kommet deg hjem, lest om arten du skal ha og er godt forberedt!!
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Sitat:
Lar det være med det, jeg...
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Enig med Lenxx. Hvis du har så pass lite greie på skorpioner at du putter disse i samme boks så bør du la det det være. Det er flere arter i marokko som fort kan være i stand til å ta livet av en 13 åring, vær forsiktig. Har vært i marokko og forhørte meg da om å ta med meg skorpioner. Fikk beskjed om at man måtte ha veterinær attest for å ta med ut av landet samt at det kunne lønne seg å ha penger å bestikke tollen med.
Ikke dyr??? Er de planter da eller |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| New Buthus species from Ethiopia | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 15-09-2011 10:12 |
| A new Buthus from Morocco | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 04-08-2011 10:15 |
| A new Buthus species from Mauritania | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 27-07-2009 11:12 |
| Gravid Buthus mariefranceae ?? | allan | Skorpioner | 3 | 22-05-2009 16:23 |
| New Buthus species | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 18-05-2009 10:40 |