| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2011
|
Vurdere å kjøpe meg en Parabuthus villosus aka "black morph"
Da jeg har liten erfaring med skorpioner lurer jeg på om noen har noen gode tips om hvordan denne lever, med tanke på fuktighet størrelse på terrarium osv. Lurer også på om dette er en "ålreit" begynner skorpion? og lett og håndtere når det trengs. Takker for svar! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Parabuthus villosus care
Dette er ikke en nybegynnerskorpion da den er ekstremt giftig. Hvis du tar alle de forholdsregler som trengs ser jeg ingen grunn til å ikke skaffe en hvis det er denne du helst vil ha, men ellers ville jeg sett på mindre farlige skorpioner i første omgang som pandinus, heterometrus eller vaejovis arter
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Nå har jeg 0 peiling på skorpioner men giftige og ekstremt giftige kryp (så pass giftige at man får skikkelig vondt) er vel strengt tatt ikke det smarteste å begynne med uansett hvor mange forholdsregler man tar?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Dette er absolutt ingen begynner art, og om du ikke har erfaring med skorpioner eller skolopendere e.l. bør du nok vente litt med denne. Kan fort havne på sykehus noen dager om man skulle bli stukket.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger hjelp! :-o | connieregina | Øgler | 1 | 26-07-2011 12:42 |
| Trenger hjelp!!! | Olsern | Snoker | 1 | 28-03-2011 22:33 |
| trenger du hjelp si i fra | madsarn89 | Prosjektplaner | 8 | 31-01-2008 00:42 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| trenger hjelp!!! | alexander | Snoker | 2 | 16-07-2005 18:01 |