"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Skorpioner Pandinus imperator avl..?

Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-11-2006, 14:33   #1
Member

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 57
Standard Pandinus imperator avl..?

Hei!
Jeg bare lurer på om noen kunne fortelle litt om P. imperator
og avl av dem?
Hvor ofte får de unger?
Er det vanskelig å få dem til å parre seg?
Hvor mange barn får dem?
Hva mater man barna med? Når må de skilles fra foreldrene?
Spiser hannen ungene dersom han fortsatt bor sammen med hunnen når hun får barn?

Hvor stort terrarie burde man ha til ett voksent par?
Enn til ungene?

Er blitt litt hekta på denne arten
Lise_88 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-11-2006, 14:40   #2
Reptilfreak

skorpion sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 795
Standard Re: Pandinus imperator avl..?

hei

Pandinus Imperator er en av di størst skorpionene som måler opptil 20cm fullvoksen.

Avl på disse: normalt kan jo keiser skorpioner gå mange sammen så etterhvert kommer di til å bli tjukke hviss du har mange, men jeg har ikke veldig go erfaring med avl, mine keisere går sammen, tenk først og fremst må du tenke på hvordan di skal ha det før du kjøper denne art.

Håper du finner ut av det.
skorpion er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-11-2006, 14:45   #3
Member

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 57

Ja, jeg tenker på alt jeg derfor jeg allerede før jeg har fått en begynner å spørre om alv og slikt. Synes det står mye bra på reptilfreaks, men jeg syntes dette med avl mangler litt her...

Håper jeg får svar på de tingene jeg lurer på, da jeg trenger MYE info før jeg bestemmer meg hver gang jeg skal kjøpe meg ett nytt dyr..
Lise_88 er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-03-2007, 13:01   #4
Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 45
Standard Pandinus imperator avl..?

du vil se spermefleker i terarie (se nøye etter) tegn på velyket paring! er nesten umulig og se om en pandinus er gravid selv experter kan sjeldent se det! men de går gravide 7 til 9 mnd noen ganger lenger hvis ikke alt er perfekt lakt til rette ! de får alt melom 10 til 32 unger og det er skjeldent at du må fjerne ungene fra moren går som regel helt greit ! hun vil nok spise 1 eller 2 men det er normalt spiser hun mer en det så fjerner du ungene ! men det går nok helt greit de kan gå samen med hværandre og moren til de er voksene men du må ha stort nok terarie er det veldig mange unger tar du halvparten i en anen tank. spiser knuste siriser og melormer.! ungene trenger god temp og høy fuktighet!! mvh vanderlei
vanderlei er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-03-2007, 15:40   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 761

Sitat:
Opprinnelig postet av Lise_88
Hei!
Jeg bare lurer på om noen kunne fortelle litt om P. imperator
og avl av dem?
Hvor ofte får de unger?
Er det vanskelig å få dem til å parre seg?
Hvor mange barn får dem?
Hva mater man barna med? Når må de skilles fra foreldrene?
Spiser hannen ungene dersom han fortsatt bor sammen med hunnen når hun får barn?

Hvor stort terrarie burde man ha til ett voksent par?
Enn til ungene?

Er blitt litt hekta på denne arten
Jeg har laget et caresheet om denne arten som ligger på denne siden. Jeg har ikke skrevet noe om avl, det som du er mest interessert i, fordi jeg rett og slett ikke har noen kunnskap om det eller har lest noe om det.

Men kan hvertfall svare på at noen skorpioner, vet ikke helt om dette gjelder keiseren, har en tendens til å spise ungene. De går etter hunnen og plukker ungene av ryggen hennes en etter en. Så jeg vil anbefale å ta hannen vekk fra terrariet når hunnen har fått unger.
Svar med sitat
Svar

Emner
avl, imperator, pandinus

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Pandinus Imperator camo Småprat 75 20-08-2010 14:21
?Død pandinus imperator :( sandtrøen Skorpioner 4 01-01-2010 20:40
Pandinus imperator TwixXxy Skorpioner 16 02-06-2008 19:47
Pandinus Imperator Halgeir Skorpioner 30 12-10-2006 17:37
substrat til Pandinus imperator badmann Skorpioner 14 30-01-2006 14:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:04.