| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Heisann!
![]() jeg lurer på hva dere syns er kulest og enklest å ta vare på? i mitt terra på 30x3030 ![]() det står for det meste mellom Pandinus Cavimanus og Land Eremittkreps ![]() hadde vært kult om den var litt ute å gikk og sånt
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
|
Pandinus Cavimanus er en NYDELIG skorpion. har bare pandinus imperator selv. men når jeg ser bildene på en cabimanus så kunne jeg også tenkt meg en Cavimanus. Helst ville jeg skaffet meg en gul ørkenskorpion. men de har nok en tendens til å være mye giftigere en skogsskorpionene.
Har aldri komt på å ha eremittskreps, men hadde sikkert vært kult. men min stemme går for skorpionen. jeg vet ikke hva det er, men er like fascinert av skorpioner hver dag som går. ^^ lykke til med valget, hadde det gått ann skulle jeg nok hatt over 100 dyr selv, vanskelig å velge mellom alle de spennende dyrene heheheheheforresten, er det noen som kunne fortalt meg hvordan jeg legger inn tråder på framsiden?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
[QUOTE=JoranWa;159456]Pandinus Cavimanus er en NYDELIG skorpion. har bare pandinus imperator selv. men når jeg ser bildene på en cabimanus så kunne jeg også tenkt meg en Cavimanus. Helst ville jeg skaffet meg en gul ørkenskorpion. men de har nok en tendens til å være mye giftigere en skogsskorpionene.
Har aldri komt på å ha eremittskreps, men hadde sikkert vært kult. men min stemme går for skorpionen. jeg vet ikke hva det er, men er like fascinert av skorpioner hver dag som går. ^^ lykke til med valget, hadde det gått ann skulle jeg nok hatt over 100 dyr selv, vanskelig å velge mellom alle de spennende dyrene heheheheheDEtte hørtes bra ut, tenkte på skorpion selv, hvis jeg får lov.... hvis ikke går jeg kanskje får eremittkreps ![]() forresten, er det noen som kunne fortalt meg hvordan jeg legger inn tråder på framsiden? du bare skriver tråden din der du vil, så kommer den på siste 10
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Er det noen andre som har sine meninger? kanskje hvem som er mest "aktive" som ikke er borte så altfor lenge, litt action i dem
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
|
jeg tror det er mange, spesielt mødre som har skorpionskrekk. men dersom du skaffer deg en skorpion vil skrekken fort forsvinne. jeg syntes det var skummelt å bare legge den i terrariet da jeg kom hjem rett etter jeg fikk den. men etter kort tid tårte jeg å ta på den, ha den i senga osv uten problem. tror hvis du tar den med i stua ved tven så blir de andre også vant med den.
jeg tar på den daglig, men tørr enda ikke holde den i hånda
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
det er veldig kjipt...
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Synes 30x30x30 terras er for små for eremitter, de er livlige dyr når de er våkne, og utforsker mye. Her har de 60x35x45 eller noe og bruker hele plassen. Det er også dyr som bør holdes flere sammen.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Aldri hatt eremitkreps, så det kan jeg ikke si noe om. Men P. cavimanus er en skorpion som liker å grave seg huler som den gjemmer seg ned i største parten av tiden. Sjelden ute, annet om om natta når det er mørkt da de kan snike seg ut en tur. P. cavimanus skal derfor ha et tjukkt lag med hardpakka jord (10 cm og gjerne mer) slik at den kan leve som den ønsker
![]() Cavimanus er ikke særlig giftige, men etter min erfaring rimelig hissige og ikke noe man skal håndtere dersom man ikke er klar for å bli attakert...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skaffet meg en Pandinus Cavimanus! | sametom | Taranteller og skorpioner | 31 | 10-09-2010 19:20 |
| om min Pandinus Cavimanus | jokke | Skorpioner | 33 | 12-09-2009 22:21 |
| pandinus cavimanus | peter Andersen | Lover og regler | 3 | 13-04-2008 09:16 |
| pandinus cavimanus størelse | parahybana_freak | Skorpioner | 2 | 06-03-2007 14:01 |