| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
jeg hva nettopp innom hobbyrommet mitt.for og se på dyra mine.og da finer jeg Pandinus Cavimanus min helt liggende slapp :O.det er litte reksjon når jeg rørte på han/ho .og den ene kjevedelen eler hva det heter hang litt lengre vekk fra den andre å
bilder kommer
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
sanden er bare der som pynt den.da jeg fukter terrarium til skorpy flere ganger i uka.så det kan ikke vere at det er for tørt for det er ganske fuktig der.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Om det er liv i den enda,kan du holde høy fuktighet og tempratur og se om det kommer et hamskift.
Jeg har liten tro på at Skorpy setter pris på "pynten",og du burde vite bedre etterhvert David.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
skal fukte det lit mer nå.det viste jeg ikke.så er det farlig med et tynt sandlag over torva ??
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Et tynt lag er nok ikke skadelig,utenom at skorpionen ikke får brukt sin naturlige kamoflasje,som muligens kan stresse den. Går ut i fra at den har huler o.l.l.den kan skjule seg under.
Et bilde av terrariet og hvilken temp du har kan gi en pekepinn om noe ikke helt stemmer med dyret. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ja jeg har en hule og den har gravd tunneler i torva å.jeg vet at det er hvertfall 25 grader der om natta men det er ganske varmt om dagen for da står jo ale lysene på over akvarium min og varmer opp rommet.bilder av terrarium kommer i morgen for nå må jeg lege meg.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Er forsåvidt ikke regnskogsdyr, men savannedyr, så disse trenger ikke så mye fuktighet som Pandinus imperator. Importerte masse av disse fra tanzania tidligere og holdt de på en blanding av sand/torv ca. 70/30, vannskål og overfylte denne ca. en gang i måneden. De viltfangede jeg fikk var ofte dekket av rød sand. Hvor har du fått den fra, hvor stor er den? Kan være den er viltfanget og rett og slett gammel, eller har parasitt infeksjon.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Skorpy er død nå
jeg kjøpte Skorpy i en dyrebutikk så jeg vet ikke alderen på han.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |