| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
heisann eg lurer på hvilken tempratur og luft fuktig het Bothriurus coriaceus skal ha og hvor store blir disse og er det torv eller ett aent underlag de skal ha ?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Et lite søk med Google:
they are to be kept half-humid, substrate soil, they like to dig, temps around 22 - 25°C but not above as they seem to react sensitive to longer periods of higher temperatures. Bothriurus coriaceus info needed - Arachnoboards Om engelsken din ikke er den beste så står det i grove trekk: Medium fuktighet,torvsubstrat da de liker å grave,22-25C i temp..Kan virke som de er litt sensitiv til høyere tempraturer. Hvor er bildet?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
Sitat:
jaja får lese igjenom det da kan litt engelsk
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Sitat:
"The Chilean Pygmy Scorpion, Bothriuru coriaceus, is a small species reaching a maximum size of 3 to 3.5cm. They have a grey to black body with the pincers having a tint of red in them." Min er 1- 1,5 cm i kroppslengde nå. Jeg forer med fluer som jeg kverker på forhånd, og legger ved siden av skorpionen, der den gjemmer seg. Så lar jeg den være i fred. Da forsvinner fluene Levende mat vil den ikke ha.. Da stikker den av ![]() Ellers er dette alt jeg har funnet av info, om dem: " Tank size: small, about 5"x7" Hide: Small pieces of bark Substrate: dry peat or dry humus Waterdish: once a week a small cap of water I believe they originate from Chile. They don't seem to like higher temps and do well in a not to moist enviroment. They aren't kept much, probably not easy to find and they are pretty small scorpions. They are not agressive (at least B. coriaceus isn't). I feed mine a small cricket once a week. Hope this is the info you needed, can't tell alot more about them. " Skal se om jeg kan få tatt noen bilder
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| A new Bothriurus species from Argentina | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 08-06-2010 13:00 |
| Two new species in Bothriurus (Bothriuridae) | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 20-02-2008 13:42 |