"
Gammel 26-07-2010, 20:55   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard www.uroplectes.com

Uroplectes.com er en ny nettside laget av meg. Den vil omhandle fangenskapshold- og oppdrett av arter innenfor slektene Uroplectes og Parabuthus. Siden er fortsatt under konstruksjon, så den eneste artikkelen som ligger ute er et Uroplectes fischeri caresheet. Galleriet innholder derimot en god del bilder, både gamle og nye. Siden vil bli oppdatert jevnlig med nye artikler og bilder, så sjekk innom iblant

Kommentarer, spørsmål og kritikk tas gjerne imot, enten her eller på mail: richard_lind@uroplectes.com
psychofox er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2010, 21:11   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Flott side med unike bilder ,Richard.
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-07-2010, 22:24   #3
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

Flott side, bokmerket
Svar med sitat
Gammel 27-07-2010, 17:40   #4
Reptilfreak

Standard

Takk begge to Flere oppdateringer kommer i løpet av uka.
psychofox er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 22:04   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Klart å oversee denne til nå på et eller anna vis. Men slenger meg på, utrolig bra tiltak! Er alltid praktisk når noen tar seg tiden til å samle informasjon, så den er lettere tilgjengelig for resten av oss, som kanskje ikke er like fordypet i feltet.

Designet er enkelt og lett å finne frem i, men jeg ville kanskje fikset litt på menyen. Er litt irriterende at den kollapser når man går inn på et undermeny-valg (f.eks Uroplectes -> Uroplectes fischeri). Det gjør at man må laste mer sider, enn om man bare kunne hatt listen av Uroplectes-arter stående, også når man går inn på en av dem.

Kommer til å følge med på oppdateringer, gleder meg spesiellt til Parabuthus

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 13:34   #6
Reptilfreak

Standard

Takker så mye for tilbakemelding Virido

Har ordnet menyene i artikkeldelen, litt usikker på om jeg burde gjøre det samme med galleriet også? Om noen har noen synspunkter å komme med om dette eller andre elementer ved nettsiden, blir det satt veldig pris på.

Det kommer forresten en artikkel om Parabuthus pallidus i løpet av helgen, skrevet av Heiko Wehner. Jeg har valgt å samarbeide med ham siden han sitter på endel erfaring og kunnskap jeg selv ikke har hatt muligheten til å opparbeide enda, spesielt med tanke på avl. Artiklene vil så bli oppdatert både med min egen og Heikos informasjon angående eksempelvis vekstrater, gjennomsnittlige kullstørrelser, drektighetstider (Selv fikk jeg f.eks et P. villosus black kull denne uken kun 184 dager etter parring, noe som er bare halve drektighetstiden i forhold til hva som blir oppgitt enkelte andre steder) vekstrater osv.
psychofox er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 21:44   #7
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Flott artikkel om substrat Psychofox
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-09-2010, 22:34   #8
Reptilfreak

Standard

Da var en ny artikkel om Parabuthus raudus lagt ut på nettsiden. Den er, som påpekt, en foreløpig artikkel som vil få en rimelig omfattende oppdatering etterhvert som jeg (forhåpentligvis) får unger på arten osv. Likevel tror og håper jeg at mange vil finne artikkelen som nyttig lesestoff, både om P. raudus og beslektede arter.
psychofox er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til "Uroplectes triangulifer" Viridovipera Kommentarer til faktaarkene 1 25-03-2009 10:54
Uroplectes triangulifer Zatii Skorpionfakta 0 24-03-2009 12:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:35.