| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2010
Sted: drammen
Alder: 17
|
hei!
har bestemt meg for å kjøpe 1 skorpion og lurer på hvilken type???? har sett på Pandinus Cavimus ( engelsk: redclaw) Pandinus cavimus hva syntes dere??? har 1 akvarium som er 60cm langt 40cm høyt og 30cm breit. går det å ha 2stk sammen??? hvis flere alternativer send bilde og norskt/engelskt navn ![]() takker for alle svar!!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Høres greit ut det ja
![]() Pandinus Imperator og Heterometrus Spinifer er også fine nybegynner skorpioner P Cavimanus, P Imperator og H Spinifer er arter som kan gå sammen med artsfrender. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
etter det jeg har skjønt så er cavimanus litt mer hissig en keiseren (p.imperator), men de ser veldig like ut. imperator er jo en av de største og kan leve sammen i kolonier, sett at de har nok plass, mat og gjemmesteder. det du har virker som en passe størrelse for 2 stykker, men kanskje ikke mer enn det.
personlig synes jeg spiniferen er litt mer stilig å se på enn imperatoren med litt lengre klør. men det må du bestemme selv. ville egentlig bare si at imperator er litt roligere enn cavimanus, så hvis det er din første skorpion så kanskje tenke litt på en keiser istedenfor.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Det er visst vanskeligere å ha P. Cavimanus sammen med artsfrender, og er enkelte som fraråder det. H. Spinifere er veldig stilige og enkle å holde sammen. Har to stk sammen, og de har gått sammen fra de var små av. Har selv hatt de rundt 1 år uten problemer
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Jeg skal kjøpe meg et reptil - HVA trenger jeg? | CamStatic | Startgropen | 11 | 29-01-2010 11:44 |
| Skilpadde Hvilken skal jeg kjøpe? | annamaija | Slanger, øgler og skilpadder | 2 | 12-07-2009 22:16 |
| Skal til danmark å kjøpe skilpadde | Smiley | Skilpadder | 11 | 16-06-2009 07:40 |
| Skal kjøpe meg Landskilpadder. | carmencita | Skilpadder | 37 | 02-10-2007 06:24 |
| Skal kjøpe meg en tarantella | Kristin2 | Taranteller | 16 | 11-01-2007 21:13 |