| Skorpioner Her kan du snakke med andre om skorpioner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg skal snart skaffe meg en eller flere keiserskorpioner.
Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal ha en eller to skorpioner, skaffer jeg meg en skorpion deler jeg terraet i to og har skorpionen på den ene siden, skaffer jeg meg et par, bruker jeg hele terrariet. Hvis jeg skaffer meg to, skal jeg ha et par og prøve på avl. Er det vanskelig med avl av keiserskorpioner? Er det nok å ha rett temperatur/ fukt og gi dem nok mat, eller der det mer jeg må passe på. (Jeg passer selvfølgelig på at de ikke sloss) Jeg reier på hytta i sommerferien, kan de da bo i hver sin petboks på 10 liter, eller der det dyreplageri? (Det er bare et spørsmål, jeg gjør det selfølgelig ikke hvis dere kaller det dyreplageri) Jeg er vekke i ca 5 uker, klarer de seg selv hjemme så lenge eller må jeg ta de med meg? Jeg kommer sikkert med et par spørsmål til. Tusen takk for svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Nå har jeg begrenset erfaring med avl av P.imperator,men først og fremst må du ha en hun og en han..
Riktig tempratur / fuktighet og foring sier seg selv. (Jeg har de på 27-28C om dagen og 22-24C om natten med ca 80% fuktighet.) En flat stein feks for hannen til å feste spermatophoren er viktig,og gode gravemuligheter.(gjerne 20cm torv) Så er det bare til å vente og vente og vente... rundt 9 mnd mener jeg.. ![]() Lykke til. Pet bokser tørker fort ut ved de tempraturene en P.imperator trenger,så du må nok få noen til å mate og vanne mens du er borte. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg kan ta med keiserene til hytta i pet-bokser (hvis dere sier at det er forsvarlig at en voksen bor der i 5 uker)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| KeiserSkorpion! | mariusa | Terrarier | 31 | 24-11-2006 07:24 |
| keiserskorpion | straymond | Skorpioner | 2 | 26-06-2005 18:39 |