| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 23
|
Hei alle sammen, har nylig fått meg 2 terrapiner, de er veldig unge, og ikke mye større en 6-7 CM, jeg har de for øyeblikket i en 20 liters tank men har tenkt å anskaffe meg 100+ liters.
jeg har surfet rundt over hele nettet men jeg kan ikke finne noen info ang parring hos terrapiner, så jeg kommer hit ![]() jeg vil egentlig vite alt jeg kan om det. vil de parre seg i fangenskap? isåfall er det noe jeg kan gjøre for å "framskynde" det, eller noe sånt? og hvis de parrer seg og legger egg, hva må jeg gjøre for at eggene skal klekkes. Hvis noen her kan hjelpe meg så hadde det vært flott. Mvh Benjamin |
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Hei, velkommen og gratulerer med skilpadder
![]() 20 liter er fint for to små, 100 liter er ok for halvvoksne i noen måneder....men for to voksne terrapiner må du belage deg på minimum 400 liter akvarium. Søker du litt på forumet vårt så vil du finne mye informasjon om terrapiner og eggklekking. I tillegg kan det være lurt å lese gjennom faktaarket vårt om disse skilpaddene. Denne tråden kan også gi deg noen tips
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ikke regn med at du får solgt/gidd vekk noen terrapiner. Alfor mange som prøver å bli kvitt dem alle rede.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lukt av terrapiner ? | Mathias Woodss | Skilpadder | 12 | 03-04-2008 14:37 |
| pris på terrapiner? | skilpaddefreak | Skilpadder | 10 | 15-10-2006 14:04 |