| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Stavern
|
Hei alle sammen!
Jeg lurer enkelt og greit på sympthomer på forkjølelse.. Noen som har noen gode tips??? Min Leopard skilpadde hqar vært unormalt lite aktiv den siste tiden, og han lager noen pipelyder.... han er kun aktiv 1-2 timer daglig. Han spiser godt, men er som sagt en smule slapp omdagen.... Noen som har noen gode råd??? eventuelle tips taes imot med stor takk! P.s Er de noen som veit om noen vetterinærer med kunnskap om reptiler i vestfold/larviks distriktet? Vestfold/Telemark? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2004
|
symptomer på forkjølelse er akkurat de du beskrev. håper det gikk over da..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2005
Sted: mosjøen/nordlan/norge
|
min skilpadde har og vert forskjøet før det gikk helt greit til meg.
Men et annet symptom er at den gjesper etter luft.
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2005
|
Om det er alvorlig burde du oppsøke veterinær.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
"Førstehjelpen" er å holde ham varmt og trekkfritt. Dyr kan få luftveisinfeksjoner av kulde og trekk, akkurat som vi kan.
Jeg vet ikke hvilke veterinærer som finnes i ditt område, men som jeg skrev i en annen tråd: det er bare å ta en ringerunde. Du behøver ikke å presentere deg, bare spør om de behandler skilpadder. Svarer de nei, prøver du den neste dyrlegen i telefonkatalogen. Frykten for å bli anmeldt av dyrlegen, tror jeg forøvrig er sterkt overdrevet. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt anmeldt av veterinæren hvertfall... Mitt inntrykk er at veterinærer er glade bare folk bryr seg nok om dyrene sine, til å komme med dem når de er syke. Men det som kan være et problem, er at siden dette er "sjeldne" dyr med forsiktige eiere, så har mange veterinærer ingen/lite kunnskaper om reptiler. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Sandefjord
|
Hei!
Avivet i Oslo er spesialister på skilpadder/reptiler.Anbefaler de, har vært der med Franklin og er kjempefornøyd! Går jo an å ringe dem! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| forkjølet, leopard, skilpadde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leopardskilpadde (geochelone pardalis | Christoffer | Skilpaddefakta | 0 | 26-09-2008 22:43 |
| Leopard skilpadde | Christoffer | Skilpadder | 3 | 25-08-2008 21:05 |
| Forkjølet boa? HJELP!!! | latina | Helse og sykdommer hos reptiler | 18 | 05-06-2008 05:23 |
| Leo vs skilpadde | Tarantellen | Gekkoer | 15 | 29-06-2007 21:28 |
| Skilpadde | ZOO_Man | Lover og regler | 15 | 17-09-2006 17:32 |