| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Drammen
|
[align=center]Hellusan. Jeg er litt usikker på når det gjelder dvale på sumpskilpadder.. Så hvis det er noen som kunne ha fortalt meg litt så hadde det vært fint.. Jeg prøvde å få padda mi i dvale denne vinteren.. Ved å ha han i et annet rom.. Også dempe belysningen og temperaturen litt... Men han var like aktiv hele tia.. Menne.. Er det et must at padda går inn i en dvaletid?
Også lurer jeg på om sump padder sover i vannet? Hehe.. Sikkert et teit spm.. Men jeg vil være sikker ))Mvh: Kristine og Gunnar
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Sted: Drammen
|
Hver så snill.. Er det ikke noe som kan si litt om dvale på sumpskildpadder? Er så usikker. Vil jo gjærne at padda mi skal gå i dvale, siden jeg har hørt at hvis han ikke gjør det så kutter det ned på leve tiden hans
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2007
|
Ingen grunn for og stresse med dvaletiden til skilpaddene dine, de går i dvale når de trenger og gå i dvale da det blir for kaldt og elr lite mat. De går i dvale på land mener jeg.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Telemark
Alder: 24
|
Ifølge den danske boka jeg lånte på biblioteket så står det at du må innstille skilpadda på dvalen ved i innstille fôringen og dempe varmen. De er i dvale i 3-4 mnd på vinterhalvåret, men noe mer veit jeg desverre ikke. Har Gunnar vært i dvale så lenge du har hatt han?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Telemark
Alder: 24
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Nordmøre
Alder: 25
|
Husk! Ikke alle typer skilpadder kan gå i dvale.
Vær sikker på at din art tåler det-før du gjør noe |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| dvale, sumpskilpadder |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Basseng/kar til sumpskilpadder | darlaa | Skilpadder | 5 | 02-08-2011 14:11 |
| Sumpskilpadder - PH verdi i vannet, hva skal den være? | wen-l | Skilpadder | 4 | 05-09-2008 20:12 |
| fisk sammen med sumpskilpadder | Vikeon | Skilpadder | 8 | 14-02-2008 11:26 |
| Sumpskilpadder med antydning av rosa hud | torunncarton@hotmail.com | Skilpadder | 0 | 05-01-2008 11:39 |
| Sumpskilpadder | Katrine | Skilpaddefakta | 0 | 14-01-2007 19:11 |