| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Trondheim
Alder: 12
|
hei, noen vil sikkert synes dette er et dumt spørsmål men, skal jeg ha med skilpadda på ferie, som foreksempel hytte tur, drar mye på hytta og da er det kun 20 - 30 meter å gå?
eller skal jeg la den være hjemme? og i ferier som sommerferien da, da kan jeg ikke la den være hjemme, eller? vi har noen som bor under oss som kan stelle med den, men de har ikke erfaring og jeg vil forikre meg om at den ikke blir glemt, og som alle som har dyr i huset knytter du jo bånd så jeg vil jo ha den med, men helst vil jeg jo at skilpadda skal ha det bra. jeg har lest litt rundt og der står det at skilpadda skal ha det likt i alle terrariumene sine, og at det går bra og ta dem med rundt og sånn, men den er jeg ikke 110% sikker på om den er sann. så takk for evt. svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Ta og bygg en innhegning til den utendørs på hytta, da blir nok skilpadda glad ! (ps - husk å ha rovdyrsikring på den i form av netting over)
|
|
|
#3 | |
|
Member
|
Sitat:
takk for svar
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
|
Om vinteren så skal skilpadden din være i dvale - så da skal den få være hjemme !
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
Sitat:
så da kan jeg ta den med på ferie? sorry hvis du/dere føler at jeg ikke følger med, men jeg er vil skilpaddens beste
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
|
jeg tar med meg mine når jeg tar sommerferie(3-4 uker,drar til nord norge,så de er ganske bereist
da de var små ville de helst ligge i halsgropa nå får de ligge litt på fanget når jeg kjører,er ikke så glad i buret. i ferien har de et stort kaninbur de bor i,og får og være ute . har ikke laget innhegning,men tenker jeg skal fikse det i sommer..på vinteren har jeg naboer som mater og sørger for å se at de har vann og at lyset fungerer... alle skilpaddene går jo ikke i dvale,og mine skal ikke dvales ![]() merker at de ikke er så sultne nå,så jeg har begynt å mate annen hver dag,etter tips fra andre skilpadde eiere. så da er det litt lettere å få noen til å passe når man feks reiser bort en uke. ville ikke tatt sjansen på å ta de med på vinterstid ut,ikke bra om de blir forkjølet osv |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
|
Når jeg bare er borte en langhelg el.l om vinteren ( og de ikke er i hi) slår jeg av lys og varme. Jeg lar også rommet terrariet står i bli kaldt. Ca 16 - 17 grader. Da legger de seg i ro og sover til jeg er tilbake igjen.
Om sommeren går de ute i en liten innhegning. De spiser da gress og ugress som vokser der. En nabo kommer innom tre ganger i uken og skifter vann og legger ned litt løvetann.
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Ville kanskje tatt de med meg, men vi har et sommer - hus som jeg tror er et skilpadde paradis, med høyt, friskt gress og var som, f.eks. i påska i fjord var det 17 - 18 grader på det beste, og det var i påske liksom så der tror jeg hun vil kose seg, men er mer usikker på de to andre plassene, for der er det ikke så mye bra gress som på ferie - huset
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hva slags skillpadde? | hellracer | Skilpadder | 12 | 15-03-2011 15:47 |
| Nye leoser etter ferien ;) | leo77 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 33 | 13-01-2009 12:36 |
| syk skillpadde???? | mariflyfly | Skilpadder | 3 | 07-11-2007 14:11 |
| tarantellar i ferien!!!! | parahybana_freak | Taranteller | 7 | 16-03-2007 19:42 |