| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
|
Hei.
jeg har to stk rødøret terrapin jenter og bor i et 350L Akvarium. Jeg lurer på om dette er stort nok ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Til terrapiner er størst mulig = best mulig, enkelt og greit egentlig...
![]() Men siden du spør konkret, så er i teorien 350 liter stort nok til to. Derimot er enkelte av disse ganske så territorielle av seg, så ha et øye med dem så du oppdager det fort dersom en av dem plutselig skulle finne ut at karet ikke ER stort nok for dem begge... Da kan skader oppstå fortere enn man skulle tro. Og sørg for at de har mest mulig plass til å svømme på, så lag gjerne til solingsplass over vannflaten, slik at hele bassengets lengde blir brukt til vanndel. Edit for å legge til en grei side der du finner mye info om terrapiner, også habitat. http://www.redearslider.com/index_habitat.html |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
|
Hatt de i dette karet i snart et år og det har gått bra hittil
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Bare vær obs, fordi det hender at selv hunner som har gått samme i lange tider, får "akutt pms" og plutselig hater hverandre som pesten. Og som sagt, da kan det fort oppstå skader.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan man ha i et akvarium? | Sebastian | Terrarier | 18 | 20-02-2012 15:10 |
| Terrarie vs Akvarium | Sunshine | Startgropen | 4 | 15-01-2012 00:44 |
| Akvarium til rødøret terrapin | Stingray | Skilpadder | 3 | 11-01-2011 17:42 |
| pris på terrapin skilpadde | blondie | Skilpadder | 4 | 28-08-2009 14:32 |
| Skilpadde hva trenger jeg til et 450l akvarium til skilpadde | Marthemora | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 23-11-2008 10:49 |