| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Trondheim
Alder: 28
|
Jeg fikk Sivert min 6 år gamle landskilpadde på tirsdagen. de første dagene sov han mye og koste seg under varmelampa si. I det siste har han vært stressa og prøver alle mulige måter å komme seg ut fra kassa si på. Jeg vet ikke hva jeg gjør feil som gjør at han oppfører seg slikt.
Han har en kasse han kan gjemme seg i når han vil være alene ( jeg har måtte bytta ut den pappkassa han hadde med en trekasse) ellers så har jeg sand i terrariet og det er ca 37 grader under lampa hans. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Hvor stor er kassen din ? Husk at disse skilpaddene vanligvis vandrer over forholdsvis store områder i naturen, og en skilpadde på 6 år antar jeg er forhodsvis stor ?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Hvor stor er kassen din ? Husk at disse skilpaddene vanligvis vandrer over forholdsvis store områder i naturen, og en skilpadde på 6 år antar jeg er forhodsvis stor ?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Han har 2 kasser på 80cm*45cm å bevege seg på. jeg har bygd kassene i 2 etasjer men han har ikke gått trappa og vært ned i den første etasjen enda. jeg tror jeg må bygge de ved siden av hverandre i stede...
han er ca 10 cm over skallet. han har roet seg mye og sover endel akkurat nå |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
|
Hei
Mine er stressa i noen dager etter at de flytter ut eller inn selv om de egentlig burde kjenne terrariet. Jeg foreslår å la ham være i fred og se om han roer seg om noen få dager. -selv om det er leit å se at han stresser og prøver å klatre ut. Lykke til.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
man blir jo litt bekymra der de stresser rundt. akkurat nå ligger han med bena i 4 forskjellige retninger og sover så søtt han kan UTENFOR huset sitt.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
|
Høres ikke ut som dette er så ille lengre
Ellers er dette typisk skilpaddeadferd desverre. De trenger myyyye plass å gå på for de går som Thor sier hele dagen. Om husken ikke er helt på jordet så er minimumskravet iflg svenske jordbruksverket 5 kvadratmeter!! Noe som er skikkelig kjipt kombinert med trekk-problematikk, da et helt rom er mere riktig. Jeg har aldri sett en padde som ikke bruker ALL plass den får.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
|
Den tåler nok fint et noen timer frigang, litt avhengig av hvor varmt man har det i rommet selvsagt.
Og velger man et rom med fx panelovn (er ikke det ganske vanlig?)under vinduet hjelper det mye.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mat til skilpadde | turtlemini | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 28-11-2010 08:14 |
| Uv lys til skilpadde | turtlemini | Skilpadder | 39 | 11-11-2010 10:51 |
| en ny skilpadde | smiley82 | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 08-11-2010 18:49 |
| Skilpadde Skilpadde! | Rep | Slanger, øgler og skilpadder | 7 | 15-03-2009 10:28 |
| Skilpadde | ZOO_Man | Lover og regler | 15 | 17-09-2006 17:32 |