| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Trondheim
Alder: 28
|
Om ikke mange dagene får jeg skilpadda mi og terrariet begynner å bli klart. hvordan skal jeg gå fram når jeg får padda med tanke på at den må "venne" seg til meg? skal jeg la den være i fred den første uka også feks. begynne å fore den fra hånda eller skal jeg berøre den mye og gi den mat fra hånda med engang?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
|
La den være mest mulig i ro og bestemme selv i sitt tempo hva den vil. Noen ligger og sover i dagevis, og andre vil ikke spise når de kommer til et nytt sted. Det stresser den hvis du håndterer den.
Siri
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 19
|
som siris sier er det nok veldig individuelt. Da jeg hadde skilpadde, tok han mat fra handa med engang, sov på fanget og spant rundt på gulvet. men fetteren min har hatt sin i 2mnd nå, og det er først nå den begynner og bli "trygg" på han, så det er nok bare og la den styre litt selv, så går det seg nok til skal du se
Lykke til med padda
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Trondheim
Alder: 28
|
jeg har verken sett den spise eller drikke i dag. den har bare lagt seg under varmelampa også tusla tilbake til kassa si og lagt seg. jeg har satt maten i en annen etasje slik at han må bevege seg litt men jeg regner ikke med at han vil spise noe den første uka
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|