"

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-12-2011, 15:23   #1
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard Alligator snapping turtle?

noen som har erfaring?
har lest care sheets, men hadde vært kult å få høre av noen som har hatt eller har en snapper
Svar med sitat
Gammel 29-12-2011, 15:38   #2
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

ikke noe å ha.. enkelt og greit
Svar med sitat
Gammel 29-12-2011, 16:36   #3
Reptilfreak

boa constrictor sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
Meldinger: 342
Blog Entries: 1
Standard

Hvis du skal ha en sånn må du regne med at de blir jævlig store og vanskelige å ha med å gjøre.
De veier oppimot 100kg har jeg hørt, hvis ikke mer og de lever sylt lenge.
I tilegg er de sykt farlige.
" title="Alligator Snapping Turtle Dirty Jobs - YouTube" target="_blank">Alligator Snapping Turtle Dirty Jobs - YouTube
Svar med sitat
Gammel 29-12-2011, 18:21   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Alder: 31
Meldinger: 18
Standard

Jeg har en common snapper turtel.Når den var liten kunne jeg sitte i timesvis og se på når den fanget guppier.Nå når den er litt større har jeg den i ett kar for seg selv.den hugger etter alt som beveger seg utenfor karet.planter og fisk er bare til og glemme og ha oppi i karet.Det sies att en ikke skal ha varmekolbe og innvendig pumpe da ledningene fort kan bites over.Jeg handterer den kun når jeg skal skifte vann.da tar jeg den utav for sikkerhetsmessige årsaker Holder du den feil kan den fort bite daog da den har en ganske fleksibel hals...
Evulosjonen har ikke tuklet så mye med disse paddene,det berer den preg av.de har ett tøft utseende og en enda tøffere holdning.Kan IKKE anbefales som førstegangsskilpadde...
åkra er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-12-2011, 19:58   #5
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Med mindre du har plass (eller penger) til et enormt akvarie, anbefaler jeg på ingen måte denne padda. Denne er for meget spesielt interesserte. Blir du bitt av denne kan du fort få forklaringsproblemer på legevakta når du kommer med en finger i bæreposen.

Edit: På den annen side. Om du velger å skaffe deg en slik, så må du nesten forvente at jeg kommer på døra, for jeg har en våt drøm om å få møte en slik
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-12-2011, 20:32   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Har en i parken, syns det er "nesten" like mye galskap å ha en slik i hus, som en kaiman.
Bowser er tøff, men ikke alle tøffe dyr egner seg for privathold (med mindre man har muligheten til å ha en snapper på samme måte som f.eks en dyrepark)

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-12-2011, 06:57   #7
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Standard

haha, jeg vet de blir jævlig store.
å jeg har tenkt til å bygge et kar på rundt 2000L, å har tenkt til å ha det klart når dyret når ordentlig str.. har utdannelse som gjør det ganske lett å bygge et akvarie/tank

men de er så godt som umulig å få håndterbare da, med andre ord?
har hørt mye dritt om de, men er fremdeles en drøm fra jeg var liten å få jobbe med en sånn, så nei, time will show
Svar med sitat
Gammel 30-12-2011, 06:58   #8
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tony Vis post
ikke noe å ha.. enkelt og greit
nei, kanskje ikke for deg, kan være det for andre.
Svar med sitat
Gammel 30-12-2011, 14:46   #9
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 305
Standard

Hadde en kamerat som hadde en slik for endel år tilbake. Den var riktignok liten fremdeles, men fy så hissig den var! De er flotte å se på, da.
Men som sagt over, ikke for nybegynnere, og aller helst for meget spesielt interesserte da de krever mye mer enn de vanlige artene.
Lenxx er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-12-2011, 15:50   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 3,726
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
haha, jeg vet de blir jævlig store.
å jeg har tenkt til å bygge et kar på rundt 2000L, å har tenkt til å ha det klart når dyret når ordentlig str.. har utdannelse som gjør det ganske lett å bygge et akvarie/tank

men de er så godt som umulig å få håndterbare da, med andre ord?
har hørt mye dritt om de, men er fremdeles en drøm fra jeg var liten å få jobbe med en sånn, så nei, time will show
I care sheets jeg har funnet så anbefaler de minst 3000 liter med en ekstremt bra filtreringspumpe (ellers må du bytte 100% av alt vannet hver 7 dag), og "beste løsning" er å lage en dam ute til den i hagen fremfor å ha den i huset. Jeg har lest de takler kulde bra, så jeg vet ikke om de kanskje må flyttes inn igjen om vinteren i Norge.
Små juveniler er aggressive, og dette er en aggressivitet som ikke vil avta ettersom den vokser. De kan bli opp til 70kg tunge, hvilket betyr at de vil bli et helvete å prøve å flytte på hvis det trengs når den er voksen - samt den har et enormt gap i ene enden du ikke vil tilfeldigvis komme i nærheten av under flytting.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å revurdere snappere. Jeg har alltid hatt en stor drøm om å ha servalkatt, men man må se sine egne begrensninger over hva som blir riktig å ta til seg i hus.
Har du mye penger og plass, er du forberedt på mye jobb og mye vann og mye slit med et dyr som vil hate deg uansett, så ja.. da er det jo ingenting som stopper deg.
Problemet med snappers er det at de er kjempesøte som små, og så vokser de opp til å bli noen beist. Og det er som regelt da folk vil kvitte seg med dem fordi de blir for store. Og det å prøve å bli kvitt et så stort dyr er slett ikke lett. Du har også et magert utvalg av norske veterinærer som tørr å ta på seg en sånn jobb hvis den noensinne skulle blitt syk, enda mer magert utvalg enn bare det å finne en veterinær som kan reptiler.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Alligator, slanger, tarantella og en mengde hunder er i år tatt i arrest av tollerne Pekken Media 0 09-12-2011 13:24
Alligator angrep politibil Freddy90 Media 7 07-05-2011 12:21
Alligator Snapping Turtle vipera Skilpadder 2 15-03-2007 18:32
Snapping turtle bit boy's penis Frogger Småprat 1 13-01-2006 11:19
Kastet levende kanin til alligator _Nagash_ Media 2 15-10-2005 03:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:12.