| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
noen som har erfaring?
har lest care sheets, men hadde vært kult å få høre av noen som har hatt eller har en snapper
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Hvis du skal ha en sånn må du regne med at de blir jævlig store og vanskelige å ha med å gjøre.
De veier oppimot 100kg har jeg hørt, hvis ikke mer og de lever sylt lenge. I tilegg er de sykt farlige. " title="Alligator Snapping Turtle Dirty Jobs - YouTube" target="_blank">Alligator Snapping Turtle Dirty Jobs - YouTube
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 31
|
Jeg har en common snapper turtel.Når den var liten kunne jeg sitte i timesvis og se på når den fanget guppier.Nå når den er litt større har jeg den i ett kar for seg selv.den hugger etter alt som beveger seg utenfor karet.planter og fisk er bare til og glemme og ha oppi i karet.Det sies att en ikke skal ha varmekolbe og innvendig pumpe da ledningene fort kan bites over.Jeg handterer den kun når jeg skal skifte vann.da tar jeg den utav for sikkerhetsmessige årsaker
Holder du den feil kan den fort bite daog da den har en ganske fleksibel hals...Evulosjonen har ikke tuklet så mye med disse paddene,det berer den preg av.de har ett tøft utseende og en enda tøffere holdning.Kan IKKE anbefales som førstegangsskilpadde...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Med mindre du har plass (eller penger) til et enormt akvarie, anbefaler jeg på ingen måte denne padda. Denne er for meget spesielt interesserte. Blir du bitt av denne kan du fort få forklaringsproblemer på legevakta når du kommer med en finger i bæreposen.
Edit: På den annen side. Om du velger å skaffe deg en slik, så må du nesten forvente at jeg kommer på døra, for jeg har en våt drøm om å få møte en slik
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Har en i parken, syns det er "nesten" like mye galskap å ha en slik i hus, som en kaiman.
Bowser er tøff, men ikke alle tøffe dyr egner seg for privathold (med mindre man har muligheten til å ha en snapper på samme måte som f.eks en dyrepark)
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
haha, jeg vet de blir jævlig store.
å jeg har tenkt til å bygge et kar på rundt 2000L, å har tenkt til å ha det klart når dyret når ordentlig str.. har utdannelse som gjør det ganske lett å bygge et akvarie/tank ![]() men de er så godt som umulig å få håndterbare da, med andre ord? har hørt mye dritt om de, men er fremdeles en drøm fra jeg var liten å få jobbe med en sånn, så nei, time will show
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
nei, kanskje ikke for deg, kan være det for andre.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Hadde en kamerat som hadde en slik for endel år tilbake. Den var riktignok liten fremdeles, men fy så hissig den var! De er flotte å se på, da.
Men som sagt over, ikke for nybegynnere, og aller helst for meget spesielt interesserte da de krever mye mer enn de vanlige artene. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Små juveniler er aggressive, og dette er en aggressivitet som ikke vil avta ettersom den vokser. De kan bli opp til 70kg tunge, hvilket betyr at de vil bli et helvete å prøve å flytte på hvis det trengs når den er voksen - samt den har et enormt gap i ene enden du ikke vil tilfeldigvis komme i nærheten av under flytting. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å revurdere snappere. Jeg har alltid hatt en stor drøm om å ha servalkatt, men man må se sine egne begrensninger over hva som blir riktig å ta til seg i hus. Har du mye penger og plass, er du forberedt på mye jobb og mye vann og mye slit med et dyr som vil hate deg uansett, så ja.. da er det jo ingenting som stopper deg. Problemet med snappers er det at de er kjempesøte som små, og så vokser de opp til å bli noen beist. Og det er som regelt da folk vil kvitte seg med dem fordi de blir for store. Og det å prøve å bli kvitt et så stort dyr er slett ikke lett. Du har også et magert utvalg av norske veterinærer som tørr å ta på seg en sånn jobb hvis den noensinne skulle blitt syk, enda mer magert utvalg enn bare det å finne en veterinær som kan reptiler.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Alligator, slanger, tarantella og en mengde hunder er i år tatt i arrest av tollerne | Pekken | Media | 0 | 09-12-2011 13:24 |
| Alligator angrep politibil | Freddy90 | Media | 7 | 07-05-2011 12:21 |
| Alligator Snapping Turtle | vipera | Skilpadder | 2 | 15-03-2007 18:32 |
| Snapping turtle bit boy's penis | Frogger | Småprat | 1 | 13-01-2006 11:19 |
| Kastet levende kanin til alligator | _Nagash_ | Media | 2 | 15-10-2005 03:09 |