| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Trondheim
Alder: 28
|
Hei!
Vår greske landskilpadde på ca 6 måneder har ikke matlyst. Han har gått kraftig ned i vekt og fått vitaminer hos dyrlegen. Vi skal tilbake til legen om få dager, men jeg vil jo gjerne få han til å spise... Så jeg lurer på om noen har tips til HVORDAN jeg kan få han til å spise? Evt om det er noe spesielt jeg bør kjøpe (gjerne fortell hvor man kan skaffe tingen hvis det er mulig...) Jeg har prøvd å gi han: Pre alpin testudo Tortoise adult exo terra pellets Rep cal tortoise food (små fargerike kuler) Sera Raffy Vital plantefor pellets Banan Eple Plomme Mango Gulrot Salat Agurk Spinat Høy Bringebærsyltetøy og sjokolade (jeg var veeeldig desp og ville se om han i det hele tatt ville ha noe mat |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
|
Hei!
![]() Min greske landskilpadde er helt vill etter paprika. Og når han hadde en liten "sulteperiode" ville han ikke spise noe annet enn paprika.. Jeg lagde en tråd om dette, og her er linken : Skilpadde som nesten ikke spiser... Håper det kan hjelpe litt! ![]() God jul!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
|
Husk at nå er det den naturlige dvaletiden for krabaten, gikk gjennom mye av det samme som deg i fjor på denne tiden.
Vi ga dem en liten dæsj med multivitamin blandet med vann i munnen annenhver dag. etter en stund tok apetitten seg opp igjen,ca februar tror jeg. Er du i tvil om helsen så IKKE la padda gå dvale, gi den heller et daglig temperert bad så den får i seg væske og får tømt tarmen. Paddene våre er ca to år nå tror jeg og har heller ikke dvalet i vinter siden apetitten og aktiviteten deres er som normal. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Trondheim
Alder: 28
|
Takk for tips! Paprika liker han veldig!
Ja, er klar over at det er dvaletid. Han fikk lungebetennelse og har gått på antibiotika og blitt mye mye bedre. Han hadde i tillegg store og såre øyne som gjorde at han alltid holdt øynene igjen. Nå er øynene normale, men han åpner de ikke med mindre han får bade. Når han ikke åpner øynene, vil han ikke spise eller drikke |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| matlyst landskilpadde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva trenger en gresk landskilpadde? | SkilpaddeFan | Skilpadder | 21 | 06-11-2011 23:24 |
| Gresk landskilpadde mat..? | Frode x] | Skilpadder | 21 | 16-04-2011 08:02 |
| Gresk landskilpadde | Ronja | Skilpadder | 17 | 11-05-2009 09:27 |
| Gresk landskilpadde | skorpy | Skilpadder | 3 | 29-01-2007 01:23 |