"
Gammel 19-09-2011, 23:00   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 97
Standard nytt oppsett hos skilpaddene

Hei. Bestemte meg for å hive ut flytebrygga og heller bygge en kasse på utsiden av akvariet, for å få utnyttet plassen helt. Men de har så og si ikke vert oppe å solt seg siden det nye oppsettet, noe de gjorde hele dagene før^^ Så jeg lurer på om jeg har en litt for liten inngang i kassen kansje? at de ikke har like lett tilgang på vannet som før, så de tør ikke å ligge der? Noen som har noe erfaring med dette? Eller bruker de bare lang tid på å tilpasse seg? har gått ca en uke nå.

Her er noen bilder
Vedlagte miniatyrbilder
nytt oppsett hos skilpaddene-img_0879.jpg   nytt oppsett hos skilpaddene-img_0877.jpg   nytt oppsett hos skilpaddene-img_0882.jpg  
Smiley er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-09-2011, 23:36   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Smiley Vis post
Hei. Bestemte meg for å hive ut flytebrygga og heller bygge en kasse på utsiden av akvariet, for å få utnyttet plassen helt. Men de har så og si ikke vert oppe å solt seg siden det nye oppsettet, noe de gjorde hele dagene før^^ Så jeg lurer på om jeg har en litt for liten inngang i kassen kansje? at de ikke har like lett tilgang på vannet som før, så de tør ikke å ligge der? Noen som har noe erfaring med dette? Eller bruker de bare lang tid på å tilpasse seg? har gått ca en uke nå.

Her er noen bilder
Kan ikke svare på noe spørsmål om noe av det du spurt eom men knall fint akvarium Jeg vil å svømme der! Om jeg hadde vært en skilpadde da! Hehe Skulle ønske jeg hadde plass til skillpader ^^ Men men!

Knall fint oppsett!
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-09-2011, 23:53   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Sandnes / Rogaland
Meldinger: 8
Standard

Veldig fint! Men har du ''bryggen'' under vannet?
Rødøret terrapin:Pernille er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 03:02   #4
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

han har landelen oppå akvariet.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 09:19   #5
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 305
Blog Entries: 12
Standard

Dersom stigen opp til landdelen ikke er tilstrekkelig "flytebrygge", men synker når padden går opp på den, så kan de fort backe ut og bli usikre etter min erfaring. Dersom du enten forankrer den eller fester noe isopor under og lager den hakket bredere, kan det friste mer. De kan også være noe skeptiske av seg til nye ting/forandringer, og bruke tid på å finne ut at det er trygt, men det regner jeg med du har oppdaget før.

Ellers må jeg si det var et flott akvarium, så håper ikke paddene finner det for godt å ommøblere med det første
Lenxx er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 09:33   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

jeg og fkk lyst svømme der. Så så koselig ut
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 10:14   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Nydelig akvarie!
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 16:28   #8
Reptilfreak

Standard

takk for gode tilbakemeldinger Er nok skilpaddene som står for mesteparten av innredningen da, jeg har bare slengt oppi noen planstplanter og pinner, så har di ordnet resten, hehe

"stigen" opp til solplassen er ganske ustabil ja, så jeg kan prøve å sikre den litt bedre, og se om de føler seg tryggere da
Smiley er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2011, 03:24   #9
Reptilfreak

Standard

Allt som skulle til var visst å legge en myk t-skjorte på solpassen deres, så kåm de me en gang ble visst litt hardt med den plata som lå der virker det som^^
Smiley er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-09-2011, 16:13   #10
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 305
Blog Entries: 12
Standard

He, he, he... ja, de kan være ganske sære av seg disse paddene...
Godt å høre du fant ut av det!
Lenxx er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Paddegutt og skilpaddene . Paddegutt Skilpadder 5 04-11-2011 08:12
Hjelp! skilpaddene parrer Suppressed Slanger, øgler og skilpadder 2 10-11-2010 16:53
skilpaddene er kommet :D duefjes Skilpadder 14 11-12-2009 18:25
Skilpadde Terrapiner - nytt oppsett mr.turtle Slanger, øgler og skilpadder 29 13-01-2009 17:43
Hvilken art er disse skilpaddene? Elraj Skilpadder 25 02-05-2008 12:44

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:09.