"

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-09-2011, 18:27   #1
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard Padde med problemer

Det er en gammel mann som har en padde han mener er 70 år gammel som er i dårlig tilstand.
Har ikke sett padden selv, men det er en venninne som er pleier for en gammel mann som har denne padda.
Hun sier at padda har langt nebb, lange klør, virker generelt slapp. Har heller ingen anelse om hva slags padde det er, men her er et par mobilbilder.

http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...35-padde1.html

http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...36-padde2.html

Noen som vet hva dette er?

Hva vil det ca koste å ta hxn med til veterinær og få fikset nebb og klør?

Han gamle mannen som eier denne padda er alkis og det sier egentlig alt med tanke på mat, kalk, vitaminer, uv og solplass..
Dette får den ikke!
Den lever på salat, banan..

Hun jeg kjenner vurder å få den omplassert eller avlivet for gubben tar ikke vare på padda.
Gibbs er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 18:39   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs Vis post
Det er en gammel mann som har en padde han mener er 70 år gammel som er i dårlig tilstand.
Har ikke sett padden selv, men det er en venninne som er pleier for en gammel mann som har denne padda.
Hun sier at padda har langt nebb, lange klør, virker generelt slapp. Har heller ingen anelse om hva slags padde det er, men her er et par mobilbilder.

http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...35-padde1.html

http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...36-padde2.html

Noen som vet hva dette er?

Hva vil det ca koste å ta hxn med til veterinær og få fikset nebb og klør?

Han gamle mannen som eier denne padda er alkis og det sier egentlig alt med tanke på mat, kalk, vitaminer, uv og solplass..
Dette får den ikke!
Den lever på salat, banan..

Hun jeg kjenner vurder å få den omplassert eller avlivet for gubben tar ikke vare på padda.
Om det er slik du sier, ville jeg fått henne til og omplassere dyret snarest. Om dyret ikke har det bra, syns jeg egentlig ikke det er ett diskusjonstema en gang. Kan han ikke ta vare på dyret, må faktisk noen andre som er i stand til og gjøre det ta seg av padda.
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 18:46   #3
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Om det er slik du sier, ville jeg fått henne til og omplassere dyret snarest. Om dyret ikke har det bra, syns jeg egentlig ikke det er ett diskusjonstema en gang. Kan han ikke ta vare på dyret, må faktisk noen andre som er i stand til og gjøre det ta seg av padda.

Selvfølgelig, men det er ikke så lett!
Derfor kommer avliving opp på bordet og selvfølgelig er det en diskusjon.. Ikke for deg og meg, men for han som eier dyret.
Om han er villig til å gi det opp vet jeg ikke.

Har du peiling på hvor mye det vil koste hos veterinær å få slipt nebb (hvis det er det dem gjør) og klippet neglene?
Har du peiling på hva slags padde det er?
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 18:50   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Selvfølgelig, men det er ikke så lett!
Derfor kommer avliving opp på bordet og selvfølgelig er det en diskusjon.. Ikke for deg og meg, men for han som eier dyret.
Om han er villig til å gi det opp vet jeg ikke.

Har du peiling på hvor mye det vil koste hos veterinær å få slipt nebb (hvis det er det dem gjør) og klippet neglene?
Har du peiling på hva slags padde det er?
Om dyret er i generelt elendig stand, ville jeg enten fått det avlivet, eller sørget for at det fikk ett godt hjem umiddelbart.

Har desverre ikke peiling på det nei, har liten erfaring og info om skilpadder generelt.
Nebbet så forøvrig helt forjævelig ut..
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 19:01   #5
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Om dyret er i generelt elendig stand, ville jeg enten fått det avlivet, eller sørget for at det fikk ett godt hjem umiddelbart.

Har desverre ikke peiling på det nei, har liten erfaring og info om skilpadder generelt.
Nebbet så forøvrig helt forjævelig ut..

Hvis du kun er ute etter å diskutere, finn en annen tråd!

Det er en grunn til at jeg startet tråden, så hvis du ikke har noe nyttig å komme med er det greit at du ikke svarer!
Som sagt er målet å få den enten til ny eier eller avlivet.
Hvis det ikke har vært forståelig fra begynnelsen av beklager jeg for at jeg ikke har klart å gjøre meg forståelig, men det er det som er meningen her!
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 19:38   #6
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Hvis du kun er ute etter å diskutere, finn en annen tråd!

Det er en grunn til at jeg startet tråden, så hvis du ikke har noe nyttig å komme med er det greit at du ikke svarer!
Som sagt er målet å få den enten til ny eier eller avlivet.
Hvis det ikke har vært forståelig fra begynnelsen av beklager jeg for at jeg ikke har klart å gjøre meg forståelig, men det er det som er meningen her!
Diskutere? Men kjære deg, det har aldri vært meningen og diskutere.

Om det ikke kom fram at det var min personlige mening, beklager jeg på det dypeste og skal selvsakt passe på og få det fram bedre heretter.
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 19:59   #7
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

Det er fint at du har en mening, men din mening er det samme som bakgrunnen til denne tråden.
Det har ikke vært noe nyttig for meg det du skriver, og gjentar to ganger
Jeg fikk det med meg første gangen du skrev det..

Så nå har vi begge skrevet en del som ikke hjelper noen, og det anser jeg som liten vits når jeg har spørsmål jeg trenger å få svar på for å komme videre i denne saken.
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 20:12   #8
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Meldinger: 720
Blog Entries: 11
Standard

er det ikke bare og ringe og spør vor mye det vil koste ??
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 20:18   #9
Senior Member

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av david gabrielsen Vis post
er det ikke bare og ringe og spør vor mye det vil koste ??
Ikke et dumt tips når det gjelder nebb og klør
hehe tenkte ikke på det en gang..
Gjøres i morgen!

Noen som ser hvilken type padde dette kan være??
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 00:13   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
Meldinger: 78
Standard

normalt sett trenger ikke klørne klippes,kan gjøre vondt værre,de trenger de for å komme seg frem,og få snudd seg om de ligger på rygg...
du sier den er 70 år... da har den ant ikke problemer med å spise tross "nebbet" men er klart den nok hadde hatt det bedre hos en annen som har mer tid til den....trist å avlive en skilpadde,ser jo fin ut ellers... er ikke vanskelig å få gitt nytt hjem til den,den er jo her lovlig.....
eldre sjøfolk hadde ofte skilpadder med seg,noen levde bare innendørs,de viste ikke om uv da, viktigste er vel å få overtalt at den trenger å se en dyrlege som kan skilpadder.... så avgjøre etter det hva som må til.han vil nok at noen skal ta seg av den før han selv dauer?
tunis(ia) er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skilpadde Kåt padde Sam og Nella Slanger, øgler og skilpadder 10 22-09-2010 12:17
padde belysning Wibbo Skilpadder 1 29-07-2010 11:31
Vivarium til padde? Mondo Frosker, padder og salamandere 10 03-11-2009 17:57
Salamander og padde Uteena Salamandere 18 28-07-2005 21:10
Padde hilser på... padde Medlemmene 6 02-03-2005 16:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:09.