| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østlandet
|
Min ca. 30 år gamle rødøret terrapin ser ut til å ha fått ett belegg over øynene iløpet av natten.
Det virker som han er tilnærmet blind. Han var frisk å fin igår men over natten har han da fått noe. Noen her som har noen forslag på hva det kan være? Jeg renset akvariet idag rett etter at jeg la merke til dette og han fikk lov til å være uten i noen timer å tusle rundt på gulvet. Har også prøvd å skylle han men ser ikke ut til å hjelpe. Hvis noen har noen forslag til hva jeg kan prøve er jeg veldig takknemmelig |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har ikke noe kamera som klarer å vise det desverre.
Han virker veldig aggresiv idag, når jeg satt meg ved akvariet prøvde han å angripe fingeren min. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Kanskje han er stresset og usikker på hva som skjer. Føler seg sikkert veldig sårbar hvis han begynner å bli blind eller har noe som hemmer synet
Håper du får svar av noen som har peiling på dette her!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Er det noen som vet om en dyrlege i Asker eller Bærum som kan litt om skilpadder som kan se på dette?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hei Jeg lurte på om det er noen som har noe info ang. Volvat på Skøyen/Oslo da jeg fikk dette anbefalt av en annen dyrlege som ikke har en veterinær for reptiler tilgjengelig akkurat nå.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Definitivt verdt et veterinær besøk.
Volvat er et legesenter for mennesker, tviler på de vil ta imot noen dyr i det hele tatt ![]() Anbefalte Veterinærer med herptilkunskap |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Redearslider.com :: View topic - Help! Turtle eye problem--infection?? Photos included! fant dette.kanskje dette kan være til hjelp.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Hei Takk for all hjelp forresten, glemte å gi tilbakemelding om hvordan det gikk.
Det gikk over etter noen dager men hadde han med til dyrlegen for det. Der fikk han en liten vitaminsprøyte og har vært i toppform siden da. Har også tilsatt litt mer grønt i dietten, og det ser ut som han trives med det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvitt belegg på skikpaddene mine - trenger råd! | Peder | Skilpadder | 22 | 23-10-2010 11:58 |
| Hjelp! Skilpadden min åpner ikke øynene... | Bellamy | Skilpadder | 7 | 02-02-2006 12:54 |