| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
|
Jeg har en rødøret som er ca 2 år og ca 14 cm
så lurer jeg på hvor stort landområde den trenger? jeg har et 240 liter kar som han ser ut til å stortrives i, men han har ikke så stort landområde. det er bare plass for han å stå der.. jeg har varmelampe til landområdet og uv å vanlig lysrør. dette burde holde tror jeg er det kansje noen som har noen fine oppsett og/eller tips så tar jeg gladelig imot. legger ut noen bilder av kar å skillpadda på profilen min
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Landdelen til rødøre terrapinen bør være såpass stor at skilpadden kan ligge med hele skallet oppå (og gjerne større). Landdelen den skal ligge på må også være over vann, så den har muligheten til å ligge på land og sole seg uten å ligge i litt vann/være våt, så den kan bli helt tørr under solspotten.
Angående oppsett så er det mye bilder og sider på Google hvis du søker på ting som: "turtle tank setup" eller lignende.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
|
ja okay
det er greit, han har plass åver vann så han ligger helt tørt Takk for svaret |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadde Hvor stort terrarie trenger jeg? | annamaija | Terrarieutstyr | 1 | 12-07-2009 18:01 |
| Hvor stort terrarie trenger jeg? | mmaart3e | Terrarier | 5 | 17-01-2009 13:00 |
| Skilpadde hvor mye mat skal man gi en rødøret terrapin | Marthemora | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 21-11-2008 16:19 |