| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
|
Hei !
Jeg har en gresk landskilpadde som blir 4 år i november.. Jeg har hatt han siden januar 2011, og da har hn som regel fått salat og paprika. En gang i blant har fått litt tomat. Jeg har pellets til han, men den er han ikke så glad i... Han ELSKER paprika, og nå vil han bare spsie det... Så hva skal jeg gjøre? Skal jeg prøve en annen salat, eller bestile Pre Alpin Testudo? Håper på svar! Kan hende det kommer litt mer informasjon etterpå eller i morra
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Bortsett fra at han nesten ikke spiser salat, oppfører han seg som normalt..
![]() Men er litt redd for det med at nesten ikke spiser, for jeg vil jo ikke han skal sulte heller... Håper noen kan svare meg på dette! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
det er en kjent sak at de blir kresne.... mine elsker paprika,men prøver å gi de bare en eller to ganger i uka... lettere å få i de calsium med paprika jeg vet de spiser
om du finner feldsalat(en type blader) eller en salat de har med tre forskjellige typer inni(ikke trippel salat) mine er glad i begge de grønne salatene inni...men nå når det er sommer,hent løvetann blader ute,sundt og skilpadden blir sikkert å spise de....iallefall om du lurer den med litt paprika innimellom mørke salater er iallefall best for skilpaddene |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Om sommeren er det helt unødvendig å kjøpe mat til landskildpadden din. Gå ut i hager, parker og skråninger og plukk ugress. Det er det sunneste og mest naturlige for den. De fleste elsker løvetann, både bladene og blomstene. Ellers kan du prøve deg frem med kløver og annet.
Om skildpadden er kresen likevel, lar du bare være å gi noe annet. Tilslutt gir den seg, selv om det kan ta et par uker. Hvem er staest av dere? Om vinteren er Pre-Alpin supert dersom du ikke legger den i dvale. Her må du igjen vise hvem som bestemmer, så skal den nok spise det til slutt .Grønnsaker og frukt skal de ikke ha. Det er ikke bra for fordøyelsen deres. Lykke til!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hei igjen!
I går var jeg i en dyrebutikk og snakket med en som har veldig peiling på skilpadder, og han sa at jeg ikke skulle tenke så mye på det, for det gjøre ikke noe om han ikke spiser på en stund, og om litt kommer han nok til å spise igjen ![]() Jeg tror nok han liker løvetann veldig godt, når han først velger å spise
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ville bare si at Frode begynte å spise igjen for et par dager sinden
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
I går og i dag var det så varmt at han var ute, og da spiste han litt av det han fant og
![]() Glad det ikke var noe alvorlig, er jo så glad i han <3 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Oppdaterer litt mer:
På tirsdag skal Frode til dyrlegen, for det ser ut som han bæsjer blod, men vi er ikke helt sikre på om det er det, så vi skal undersøke han.. Håper han blir frisk, for jeg er så utrolig glad i han! <3 |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| E.t spiser ikke | Haawie | Pinnedyr | 3 | 15-11-2010 06:29 |
| Skjeggagam Spiser ikke grønnsaker og drikker ikke vann | norwegianking | Agamer | 33 | 21-08-2010 20:54 |
| l.striatus vil skifte ham men den har nesten ikke spist noe | Kris10an94 | Taranteller | 0 | 18-12-2008 22:36 |
| Har ikke spist på nesten to mnd. | sandtrøen | Skorpioner | 1 | 15-09-2006 21:23 |
| spiser ikke eller drikker ikke... | badmann | Skorpioner | 2 | 30-12-2005 18:47 |