"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder Trenger hjelp med skilpaddeutstyr (nybegynner)

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25-02-2011, 01:22   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 3
Red face Trenger hjelp med skilpaddeutstyr (nybegynner)

Da skal jeg snart hente en russisk landskilpadde Jeg trenger det perfekte stedet for den å bo i

Jeg har pugget og lest om de i flere dager nå, rundt om kring i forumet og andre plasser, men jeg sliter enda med å finne ut et par ting.

Hvilket substrat skal jeg bruke og hvor ofte dette bør skiftes ut. Og hvordan de må ha det for å like seg i terrariet ellers? Jeg har et terrarie som er 70cm i bredden og 140 i lengden tilfelle det skulle hjelpe.

Jeg har god kontroll på dietten, varme og UV.

Om noen svarer, takker jeg på forskudd
endre er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-02-2011, 08:21   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
Meldinger: 33
Standard

Hei Endre
Jeg har god erfaring med pyntebark fra hagesenteret. Det er pent, og de klarer å grave seg fint ned i det. Det er ikke nødvendig å koke eller varme opp eller slikt som noen sier. Legg i et tykt lag. De tramper det ned, og russere er glad i å grave seg helt ned og bort. Barken skifter jeg hver høst når jeg tar dem inn fra utegården i Hagen. Jeg fjerner avføringen daglig fra terrariet med en plastskje. Det blir ikke lukt.

Ellers i terrariet bør de ha et gjemmested eller to, noen stener, barkbiter og hauger til å klatre på/over og som også bryter siktlinjen. Da blir de ikke så stresset. Se ellers Marginata.dk - Otto's Hjemmeside for masse mer info om bl.annet russere.

Lykke til, du får en fin hobby!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nybegynner med skorpion, trenger tips og vink!:) Scrorpius Taranteller og skorpioner 13 31-03-2010 14:42
Ildbuk Salamander - nybegynner trenger hjelp! tigermamma Salamandere 13 24-09-2007 22:15
Hjelp ! nybegynner. Se her ! : ) trenger info ang geckos ! : sibbern Gekkoer 21 07-08-2007 11:59
Nybegynner.. Trenger tips DaffyDuck Agamer 6 06-04-2007 17:01

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:58.