| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
|
Da skal jeg snart hente en russisk landskilpadde
Jeg trenger det perfekte stedet for den å bo i ![]() Jeg har pugget og lest om de i flere dager nå, rundt om kring i forumet og andre plasser, men jeg sliter enda med å finne ut et par ting. Hvilket substrat skal jeg bruke og hvor ofte dette bør skiftes ut. Og hvordan de må ha det for å like seg i terrariet ellers? Jeg har et terrarie som er 70cm i bredden og 140 i lengden tilfelle det skulle hjelpe. Jeg har god kontroll på dietten, varme og UV. ![]() Om noen svarer, takker jeg på forskudd
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
|
Hei Endre
Jeg har god erfaring med pyntebark fra hagesenteret. Det er pent, og de klarer å grave seg fint ned i det. Det er ikke nødvendig å koke eller varme opp eller slikt som noen sier. Legg i et tykt lag. De tramper det ned, og russere er glad i å grave seg helt ned og bort. Barken skifter jeg hver høst når jeg tar dem inn fra utegården i Hagen. Jeg fjerner avføringen daglig fra terrariet med en plastskje. Det blir ikke lukt. Ellers i terrariet bør de ha et gjemmested eller to, noen stener, barkbiter og hauger til å klatre på/over og som også bryter siktlinjen. Da blir de ikke så stresset. Se ellers Marginata.dk - Otto's Hjemmeside for masse mer info om bl.annet russere. Lykke til, du får en fin hobby!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nybegynner med skorpion, trenger tips og vink!:) | Scrorpius | Taranteller og skorpioner | 13 | 31-03-2010 14:42 |
| Ildbuk Salamander - nybegynner trenger hjelp! | tigermamma | Salamandere | 13 | 24-09-2007 22:15 |
| Hjelp ! nybegynner. Se her ! : ) trenger info ang geckos ! : | sibbern | Gekkoer | 21 | 07-08-2007 11:59 |
| Nybegynner.. Trenger tips | DaffyDuck | Agamer | 6 | 06-04-2007 17:01 |