| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 21
|
Vi har jo ganske stort akvarium til Arnold (540 L.) og syns det er litt tomt oppi der. Vi har to elfenbens ciklider, en diamant ciklide og to maller. Har fått beskjed i dyrebutikken at ciklider er det eneste vi kan ha, for de er de fiskene som er raskest og mest aggressive. Men lurer på om det er noe annet vi kan ha oppi? De tre ciklidene vi har nå går kjempe fint sammen med Arnold. Litt tøffe i trynet og biter han i halen og sånn, men de lever hvertfall enda da!
Maller har vi erfart at ikke er det store å ha. Mista to stk. Er de ikke raske nok, kanskje? at de ikke klarer å komme seg unna? Virker som om det er mange med peiling og erfaring her inne, så håper det er noen som kan svare oss! ![]() Fiskene.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Fisk sammen med skilpadder er utrolig individuelt! Selv har jeg stor suksess, som deg, med ciklider. Maller har jeg bare gode erfaringer med. Mistet to små, men har 4 som har vokst seg opp til å bli enorme
Du kan jo legge til flere ciklider om du vil ha mer mangfold i akvariet. Det er få andre fisker jeg kan komme på som går sammen med skilpadder, og ikke minst sammen med ciklider(som kan være en svært sint fisk). Selvsagt må man regne med at skilpadden får tak i en fisk i ny og ne, og med tanke på at ciklider er relativt dyre, så kan jo dette bli litt kjipt. Jeg mistet en del i starten, men det er ca. 10 overlevende, som også ser ut til å ville klare seg godt.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
jeg har hatt skilpadder med fisk før, og det var en utrolig kort prosess på nesten alle fiskene, fikk et tips av en kar at jeg kunne prøve litt hissigere fisk.. og når jeg prøvde dette, så opplevde jeg at fisken ofte nappet i bak beina på skilpadden og stresset den opp.. så jeg får si som gregoris, det er veldig individuelt.. bare ikke prøv med noen dyre fisk som du er redd for
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| syk? sumpskilpadde | Leon07 | Helse og sykdommer hos reptiler | 25 | 14-03-2009 09:31 |
| for til sumpskilpadde? | Snublefot | Skilpadder | 7 | 17-12-2008 05:04 |
| SumpSkilpadde | Torris | Skilpadder | 12 | 18-02-2008 02:34 |
| Fisker sammen med skilpadde | mikaelt | Skilpadder | 13 | 25-01-2008 15:30 |
| Nye fisker=D | Karma | Småprat | 12 | 25-07-2006 09:48 |